استاندار مازندران
استاندار مازندران در استان با بیان اینکه مازندران 11 درصد تردد کشور را به خود اختصاص داده است و برای حفظ و نگهداری جایگاه جاده ای نیازمند توجه ویژه حوزه های ستادی هستیم
کد خبر: ۱۰۵۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸ 26 July 2022

به گزارش تابناک مازندران ، سید محمود حسینی پور در جلسه شورای معاونین وزارت کشور که بصورت وبیناری با حضور استانداران سراسر کشور برگزار گردید، گفت: 

استان مازندران بدلیل همسایگی با کشورهای دریای خزر از موقعیت استراتژیک و بواسطه قرارگیری در مسیر کریدور شمال و جنوب از ظرفیت ویژه اقتصادی، صادراتی و گردشگری برخوردار است.

استاندار با بیان این که توانمندی هایی که در استان مازندران وجود دارد، منحصر به وضعیت خاص این استان است، خاطرنشان کرد:

مازندران سهم 44 درصدی تولید مرکبات کشور و سهم 38.7 درصدی تولید برنج کشور را داراست و همچینن در تولید کیوی، رتبه اول کشور را با سهم 85 درصدی به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: مازندران به عنوان استانی که از اقصی نقاط کشور برای بهره گیری از مواهب طبیعی و گردشگری آن به اینجا می آیند و از آن بعنوان یک ایران کوچک می توان تعبیر کرد نیازمند برخورداری از اعتبارات ملی برای تقویت زیرساخت هاست.

حسینی پور گفت: رتبه اول را در تولید و صادرات ماهیان خاویاری و خاویار و ماهیان سردآبی را استان مازندران داراست و ۶۰ درصد صیادی در آب های شمال مربوط به مازندران است و در تولید گوشت سفید ‌‌(مرغ ) رتبه اول کشور و در سویا، توت فرنگی، کلزا و چای رتبه دوم‌ کشور را داریم.

وی افزود: یکی از مزیت های مازندران در حال حاضر در شرایط تحریم صادرات این محصولات از طریق کریدور شمال به جنوب از طریق 3 بندر نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد است و بندر امیرآباد موقعیت ژئوپلیتیک خاص خود را دارد و مورد توجه کشورهایی همچون روسیه است.

نماینده‌ عالی دولت در استان با بیان اینکه مازندران 11 درصد تردد کشور را به خود اختصاص داده است و برای حفظ و نگهداری جایگاه جاده ای نیازمند توجه ویژه حوزه های ستادی هستیم، افزود: با توجه به توانمندی ها و فرصت هایی که در استان داریم باید مازندران را به قطب غذای دنیا تبدیل کنیم و هدفگذاری ما این است که بتوانیم 20 درصد سبد غذایی کشور را بدست بیاوریم. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار