مراسم گردهمایی سالیانه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت هفته خبرنگار با حضور مسئولین کشوری و استانی و اصحاب رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷ 30 July 2022

مراسم گردهمایی سالیانه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت هفته خبرنگار با حضور مسئولین کشوری و استانی و اصحاب رسانه برگزار شد.


به گزارش تابناک همدان، سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس ریاست محترم جمهوری در گردهمایی سالیانه سازمان بسیج رسانه به مناسبت هفته خبرنگار ، اظهار کرد: خبر از مقوله دانش است و رهیافت آن دانایی و روشنایی است.


وی با بیان اینکه در قرآن بالغ بر ۵۰ مرتبه کلمه «خبر» آمده است، افزود: خبرنگاری کار و رسالت بسیار مهمی است همانطور که جنگ نظامی و سخت برای ما مهم بود در عرصه خبر هم همین گونه است و شما اصحاب قلم پیشگامان و طلایه‌دار هستید که کارهای بزرگ انجام دادید.


معاون امور مجلس ریاست جمهوری گفت: در این یک سال که دولت تغییر کرده شبکه‌های فارسی زبان فعالیت‌های مثبت دولت را تحت الشعاع قرار می‌دهند و گاهی عده‌ای در داخل با آنها هم نوایی می‌کنند اما ممکن است گاهی ما به دولت نقد داشته باشیم اما باید منصفانه باشد.


وی ابراز کرد: خبرنگاران و اهالی رسانه با مشکلات و بلاتکلیفی‌هایی از قبیل بیمه سر و کار دارند که برای رفع این مسائل، تاسیس سازمان نظام روزنامه‌نگاری کشور به همت دولت سیزدهم در حال بررسی است.


حسینی با بیان اینکه این موضوع در چندین جلسه کمیسیون فرهنگی مطرح شده و مراحل نهایی را می‌گذراند تا به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال شود، خاطرنشان کرد: سی امین سفر هیئت دولت به استان همدان منشا خیر و برکات بسیاری برای مردم این منطقه است و اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های مختلف برای تکمیل و بهره‌برداری تخصیص می‌یابد.


وی ضمن درخواست از رسانه‌ها که مصوبات سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند و تا رسیدن به نتیجه مطلوب اجرای آنها را مطالبه کنند، خاطرنشان کرد: براساس آخرین گزارش‌ها درآمدهای نفتی کشور ۶ برابر شده (حدود ۵۸۰ درصد) و همچنین در سفر رییس جمهور روسیه توافق ۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری این کشور در بخش‌های مختلف صورت گرفته که تمام اینها باید به مردم اطلاع داده شود چراکه تاکنون در تاریخ ایران چنین موضوعی نبوده است؛ همچنین با این سیاست همسایگی تحولاتی را ایجاد کردیم و با ۱۵ کشور همسایه مراودات مختلفی را انجام دادیم و باید برخی از دستاوردها در کشور بزرگ‌نمایی شوند.

معاون امور مجلس ریاست جمهوری گفت: ارتقای سواد رسانه‌ای مردم بسیار مهم است و رسانه‌های داخلی و خبرنگاران بصیر و آگاه با شناسایی شگردها و شیوه‌های رسانه‌های معاند باید هوشیار باشند تا القائات دشمن باعث فریب افکار عمومی نشود که برای این مهم نیاز داریم سطح سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهیم.


در ادامه این مراسم از زحمات هشت ساله سیدکاظم حجازی به عنوان رئیس هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه تقدیر و دکتر حسین صادقیان به این سمت معرفی شد.

همچنین شهرام ذبیحی به عنوان مسئول بسیج رسانه ملایر، علی سهرابی مسئول بسیج نهاوند و مجید فلاحی به عنوان مسئول بسیج تویسرکان معرفی شدند و خسرو نوروزی منعم معاون سیاسی بسیج رسانه و علی فردوسی به عنوان مدیر کانون بسیج رسانه شهرستان همدان انتخاب شد، در ادامه نیز از برگزیدگان جشنواره ابوذر، برگزیدگان آثار راهیان نور شمال غرب و از خبرنگاران برتر تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار