کمیته امداد از ۳ هزار و ۹۵۶ نیازمند اصفهانی مبتلا به سوءتغذیه حمایت می کند.
کد خبر: ۱۰۶۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵ 14 September 2022

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: این نهاد بیش از یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان در طرح رفع سوءتغذیه به زنان باردار، مادران شیرده و کودکان مبتلا به سوءتغذیه، در ۵ ماهه امسال کمک کرده است.
هادی بنایی کمک به امنیت تغذیه نیازمندان را یکی از برنامه‌های این حوزه اعلام کرد و افزود: در این مدت به منظور کاهش ابتلاء به سوءتغذیه، از هزار و ۶۸۵ کودک زیر پنج سال حمایت شده است.
هادی بنایی با اشاره به اینکه تا پایان امسال بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای طرح رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از ۵ سال در نظر گرفته شده، ادامه داد: هم اکنون برای حمایت بیش از ۲ هزار مادر باردار و شیرده، ماهیانه ۲۵۰ هزار تومان به سرپرست خانوار آن‌ها پرداخت شده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با اشاره به اینکه این برنامه حمایتی با همکاری و مشارکت کمیته امداد و معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی درحال انجام است، گفت: شناسایی کودکان دچار سوء تغذیه و نیازمند، مراقبت‌های ویژه بهداشتی، آموزش خانواده‌ها، پیگیری و پایش رشد کودک و مادر از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی بوده و تایید نیازمندی، شارژ بن‌کارت تغذیه و پیگیری دریافت سبد غذایی خانواده‌ها از جمله وظایف امداد در این طرح است.
وی افزود: خیران می‌توانند برای کمک به تهیه سبد‌های غذایی کودکان و مادران باردار و شیرده دچار سوءتغذیه، به دفاتر این نهاد و مراکز نیکوکاری در سطح استان مراجعه و کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را اهدا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار