تابناک کرمانشاه گزارش می‌دهد:
حدود ٩٠ درصد از ساختمان‌های اداری پس از زلزله بازسازی نشده و برای بازسازی نیازمند اختصاص بودجه مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه است از واحد‌های مسکونی نیز ۵درصد باقیمانده که دچار مشکلات حقوقی هستند و از طریق ثبت نام در سامانه‌های مرتبط با اقدام ملی مسکن می‌توانند نسبت به دریافت تسهیلات با بهره کم اقدام نمایند.
کد خبر: ۱۰۷۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ 21 November 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بازسازی اماکن دولتی و مسکونی باقیمانده در سرپل ذهاب پس از زلزله آبان ماه 96 همچنان دغدغه مردم است در همین راستا صدرالله بابلی در این خصوص اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۰ درصد از ساختمان‌های اداری بازسازی شده و ۹۰ درصد از آن‌ها باقی مانده، در گذشته با مبلغی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان بازسازی ۹۰ درصد باقی مانده انجام می‌شد، اما اکنون حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی ساختمان‌های اداری بودجه نیاز است، این اماکن دولتی شامل مراکز فرهنگی مثل مساجد، تکمیل بقعه احمد بن اسحاق، مجتمع‌های فرهنگی، هنری و کتابخانه‌ها است.

وی با بیان اینکه برخی ادارات در حال حاضر در اماکن استیجاری مستقر هستند، افزود: محل‌های استیجاری این ادارات هم مناسب واحد اداری نیست، حدود ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار برای زیرساخت‌های شهری داریم که شامل بهسازی و آماده سازی کوچه ها، معابر، آسفالت، موزائیک فرش، جداول و سایر موارد است، یعنی حدود ۱۶۰۰ میلیارد برای سازمان‌های اداری و زیرساخت‌های شهری اعتبار نیاز داریم، در سفر آیت الله رئیسی به استان کرمانشاه پیشنهاداتی در این راستا ارائه شد و استاندار هم در جلسه شورای اداری مطرح کردند و دستورات لازم از سوی رئیس جمهور به معاون اول ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه بعد از این ابلاغ و دستور استاندار کرمانشاه برآورد ریالی انجام شد، یادآور شد: بر اساس برآورد ریالی انجام شده حدود ۱۶۷۰ میلیارد برای ساختمان‌های اداری و مراکز مذکور ارائه شد که بخش بزرگی از آن در سرپل و بخشی در ثلاث است.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب با بیان اینکه منتظر اختصاص اعتبار هستیم و به محض اختصاص اعتبار کار عمرانی هم آغاز می‌شود، تصریح کرد: در ساختمان‌های مسکونی هم حدود ۹۵ درصد کار انجام شده و حدود ۱ هزار و ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به علاوه ۲۵۰ میلیارد بلاعوض پرداخت کردند که در مجموع ۱۳۳۰ میلیارد پرداخت شده، ۵ درصد باقی مانده دچار مشکلات حقوقی هستند، اگر بخواهند گیر‌های حقوقی را برطرف و ساخت و ساز را شروع کنند، می‌توانیم از محل طرح نهصت ملی مسکن به آن‌ها خدماتی ارائه دهیم، به این ترتیب که در سامانه به عنوان خود مالک ثبت نام کنند تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ و ۵ درصد به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۷ هزار و ۷۰۰ واحد شهری و روستایی تخریبی داشتیم که احداث شدند، یادآور شد: حدود ۱۸ هزار واحد تعمیری شهری و روستایی داشتیم که کار تعمیرشان به پایان رسیده ۵ درصد باقی مانده می‌توانند از طریق سامانه ثبت نام کرده و از تسهیلات با بهره کم برخوردار شوند.

وی در خصوص واحد‌های مسکن مهر گفت: واحد‌های مسکن مهر شهرستان بازسازی و مقاوم سازی شدند ۳ بلوک از آن‌ها تخریبی بود که تا حدی پیش رفت و در حال حاضر نازک کاری آن در حال انجام است، بر اساس وعده‌هایی که دادند ظرف یک الی دو ماه آینده ۳ بلوک هم هم تحویل می‌شود.

در ادامه آهکی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در خصوص بازسازی مسکن مهر‌های شهرستان تصریح کرد‌: بسیاری از بلوک‌ها ساخته شده و چند بلوکی باقی مانده است.

وی افزود: هدفمان این است که با رفع مشکلات موجود تا پایان امسال و برای دهه مبارکه فجر این واحد‌ها را آماده بهره برداری کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار