جانشین پلیس راه استان گفت: با توجه به مه گرفتگی و بارش باران و لغزنده بودن جاده ها، لازم است رانندگان وسايل نقليه ، با احتياط بيشتري رانندگي کرده و سرعت مطمئنه و فاصله طولي مناسب را رعایت کنند.
کد خبر: ۱۰۸۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹ 20 December 2022

جانشین پلیس راه استان گفت: با توجه به مه گرفتگی و بارش باران و لغزنده بودن جاده ها، لازم است رانندگان وسايل نقليه ، با احتياط بيشتري رانندگي کرده و سرعت مطمئنه و فاصله طولي مناسب را رعایت کنند.

به گزارش تابناک همدان، سرهنگ "ارسلان سرمدی" اظهار داشت: هم اکنون در اکثر محورهای کوهستانی استان شاهد بارش نزولات آسمانی و مه گرفتگی در محور ها هستیم لذا رانندگان  توجه داشته باشند، هنگام بارش باران و همچنین مه گرفتگی ، ميدان ديد راننده محدود شده و احتمال وقوع تصادف به مراتب بالاتر مي‌رود.

وی در ادامه افزود: لازم است تجهيزاتي مثل برف‌پاک‌کن،چراغ مه شکن، بخاري و ... که نقص آن‌ها مي‌تواند در ديد راننده تاثير گذار باشد، مورد بازبيني و در صورت نياز رفع نقص گردد.

جانشین پلیس راه استان همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، از ابتدای بامداد امروز ، شاهد مه گرفتگی درگردنه دخان در محور همدان – ساوه هستیم و در این مسیر ها به دلیل مه گرفتگی ، شعاع دید برای رانندگی به حداقل رسیده است که توصیه می شود در صورت امکان از تردد های غیر ضروری در این محور خودداری شود.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به کاهش ميدان ديد راننده، رانندگي در اين آب و هوا نيازمند دقت بيشتري است و رانندگان بایستی به‌ صورت  ويژه سرعت مطمئنه را رعايت کرده و توجه کافي به جلو در زمان بارندگي را مد نظر داشته باشند تا شاهد وقوع سوانح رانندگي نباشيم.

سرهنگ سرمدی تصريح کرد: در زمان بارندگي، سرعت خودرو بايستي به مراتب کمتر از سرعت در راه هاي خشک باشد چون سطح اصطکاک بين راه و لاستيک به حداقل مي‌رسد و هنگامي که آب زيادي در سطح جاده جاري مي‌شود، چنانچه با سرعت وارد آن شويد آب موجود ميان لاستيک و جاده قرار گرفته و در اين حالت خودرو بر روي لايه‌اي از آب حرکت مي‌کند و بسيار خطرناک و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگوني را افزايش مي دهد.

️جانشین پلیس راه استان در پايان ضمن توصیه به رانندگان عزیز از آنها خواست: با احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی و رعایت سرعت مطمئنه و با توجه کامل به جلو در حین رانندگی از ارتکاب تخلفات حادثه ساز خودداری نمایند. ‏

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار