مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: نرخ تکلیفی که وزارت نیرو به ویژه در بخش برق مصوب کرده، مانع از گرایش سرمایه‌گذاران برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و یا در حال اجراست.
کد خبر: ۱۰۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴ 10 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا علیزاده عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: ما دو پروژه مهم و اساسی را در این استان از طریق جذب منابع بخش خصوصی به ویژه BOT دنبال می‌کنیم و شرکت توانیر نیز قول داده تا در اجرای آن یاریگر ما باشد.

وی با بیان اینکه نرخ تکلیفی وزارت نیرو مانع از اجرای طرح‌ها و انجام پروژه‌ها شده است، تصریح کرد: با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها و قیمت تمام شده برق تولیدی کمتر سرمایه‌گذاری است که با نرخ تکلیفی راغب و علاقمند به اجرای پروژه‌ها باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سنگینی بار مالی و هزینه‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه را یادآور شد و گفت: ما در کنار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ساخت و توسعه نیروگاه سبلان و ژئوترمال اجرای دو طرح بزرگ را دنبال می‌کنیم.

علیزاده یکی از پروژه‌های مهم و اساسی را در این حوزه پروژه کاهش تلفات برق و به حداقل رساندن نوسانات با هزینه‌کرد 54 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امیدواریم در این زمینه یک اقدام جدی و قابل قبولی را شاهد باشیم.

وی طرح دوم را تغییر چراغ‌های معابر با بهره‌گیری از روش‌های ال.ای.دی اعلام کرد و ادامه داد: سالانه 60 میلیارد تومان منابع در اختیار شرکت توزیع نیروی برق اردبیل قرار می‌گیرد که ما با این محدودیت منابع نمی‌توانیم پروژه‌هایمان را به سرعت اجرایی و عملیاتی کرده و زمینه بهره‌برداری از آن را فراهم کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار