مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: امسال ۱۳ هزار و ۶۳۸ تن انواع آبزیان در این استان تولید شده است که نسبت به سال گذشته افزایش قریب به ۱۰ درصدی دارد.
کد خبر: ۱۰۹۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 26 February 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی فلاحی گفت: این میزان از تولید شامل ۱۱ هزار و ۱۹۷ تن ماهیان سردآبی، ۱۵۹۹ تن ماهیان گرمابی، ۱۹۱ تن ماهیان خاویاری و ۷۶۳ کیلوگرم خاویار بوده است.

او با اشاره به اینکه ۶۵۱ تن ماهی نیز از ذخائر آبزیان در منابع آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی استان فارس صید شده است، گفت: در سال جاری ۱۶ میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه ماهیان زینتی نیز تکثیر و پرورش یافته است.

فعالیت بیش از ۱۵۰۰ استخر دو منظوره در فارس

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به شرایط مناسب اقلیمی استان فارس و استفاده بهینه از آب کشاورزی، ۱۵۵۷ استخر ذخیره ماهی در ۳۷ شهرستان این استان احداث و راه اندازی شده است.

فلاحی با اشاره به اینکه شهرستان قیروکارزین با ۴۲۹ واحد استخر ذخیره آب کشاورزی، بیشترین استخر پرورش ماهی را در بین شهرستان‌های استان فارس دارد، گفت: شهرستان‌های جهرم، داراب و مرودشت نیز از بیشترین استخر ذخیره آب کشاورزی برخوردارند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: این مدیریت در سال جاری با همکاری سرمایه گذاران این بخش، همچنین همت و توان کارشناسان شاغل در این مدیریت نسبت به اهداف تعیین شده تولید آبزیان از عملکرد مناسبی برخوردار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار