مدیرکل شیلات استان کرمانشاه:
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از تولید سالانه ١٠ تن ماهیان خاویاری در استان خبر داد و گفت: تولید انبوه و صادرات این گونه از آبزیان در انتظار اجرای برنامه هفتم است.
کد خبر: ۱۱۰۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴ 01 May 2023

 رحمت الله جلیلیان

سید فرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص تولید ماهیان خاویاری در استان اظهار کرد:در حال حاضر سالانه ١٠ تن تولید این گونه از آبزیان را در دو مزرعه داریم، یکی از طرح های مرتبط، طی دو سال گذشته  به دلیل عدم صدور مجوز و وارد آمدن اشکال بر آن از سوی اداره کل محیط زیست، متوقف شد.

وی در خصوص صادرات این گونه از آبزیان افزود:صادرات این ماهی بسیار کم است، سال گذشته عمل خاویار گیری بر روی این ماهیان انجام شد و در برنامه هفتم یکی از طرح های جدید و اولویت دار ما مجتمع پرورش ماهی می باشد که طرح توأمان ماهیان گرمابی و تولید ماهیان خاویار است.

مدیر کل شیلات استان کرمانشاه ادامه داد: بر اساس برنامه هفتم، تولید 3 هزار تن ماهی گرمایی و 1 هزار تن ماهی خاویاری در برنامه است که در طول برنامه هفتم تحقق می یابد و اجرای آن منوط به تخصیص زمین و آب به بخش شیلات و نیازمند حمایت جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه شیلات کارفرمای اجرای این طرح است  گفت: اجرای این طرح بزرگ به شرکت شهرک های جهاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی محول شده و مجری طرح است، مصوبات این طرح هم در دست اقدام می باشد.

افضلی تاکید کرد: از آنجا که ارتقا دو مزرعه را در دستور کار داریم تولید ماهیان خاویاری در استان طی امسال  از 10 به 20 تن می رسد، اما در سطح انبوه باید منتظر عملیاتی شدن برنامه هفتم و تخصیص آب و زمین باشیم. 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار