کد خبر: ۱۱۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 14 October 2015
رییس اداره بهداشت و درمان ندامتگاه قزلحصار از اجرای طرح دیده وری هپاتیت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز خبر داد.

محمد نظری روز چهارشنبه درگفت وگو باخبرنگار ایرنا، افزود: با اجرای طرح پیشگیری و کاهش آسیب رفتارهای پرخطر ، تعیین آمار مبتلایان به بیماری های مسری و غیره و اقدامات برای جلوگیری از انتقال و شیوع این بیماریها همزمان با سراسر کشور در این ندامتگاه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد کرد: طرح پایش، پیشگیری، کنترل و درمان بیماریهای پرخطر مانند هپاتیت همچون سال های گذشته با حضور تیم های متخصص پزشکی در این زندان اجرا می شود.

نظری افزود: دراجرای این طرح یکهزارو 400نفر ازمددجویان تحت نمونه گیری قرارگرفتند تا در صورت هرگونه موارد مشکوک مداوا شوند .

وی همچنین به برگزاری دوره های آموزشی برای جلوگیری از انتقال این بیماری در این ندامتگاه اشاره کرد و افزود: برگزاری کلاسهای آموزشی برای مددجویان و خانواده های آنها در برنامه این معاونت قرار گرفته و با شیوه های مختلف اطلاع رسانی می شود.

نظری ضمن تاکید بر حفظ سلامت مددجویان که مهمترین مساله بهداشت و درمان در زندانها است خاطرنشن کردکه علاوه برانجام آزمایش های دوره ای دیده وری، کلینیک های مثلثی زندان با حضور پزشکان متخصص بطور مستمر افراد مشکوک به بیماری را شناسایی و ماهیانه مورد آزمایش قرار می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار