رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه بسکتبال ایران از جایگاه واقعی خود فاصله گرفته است، گفت: تمدید کارت‌های مربیگری نیاز حضور در دوره‌های دانش‌افزایی دارد.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰ 07 January 2024

به گزارش تابناک زنجان، جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیات بسکتبال استان زنجان که در سالن ولایت اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، به وجود مشکل در بسکتبال استان اشاره و برای کاهش و رفع این مشکلات ابراز امیدواری کرد.

رئیس فدراسیون بسکتبال به تجربه فعالیت خود در هیات‌های استانی اشاره و تصریح کرد: با توجه به مشکلات موجود بسکتبال زنجان جزو چهار تیم پایین جدول قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه به لحاظ تجربی وضعیت بدتر از زنجان را در هیات بسکتبال اصفهان تجربه کرده است، افزود: می‌توان با کار و تلاش اوضاع را بهتر و ارتقا داد.

داوری برگزاری مسابقات در رده سنی پایه در ادوار مختلف را برای ارتقای بسکتبال ضروری دانست و ادامه داد: تعجب می‌کنم که داوطلبان ریاست هیات برگزاری مسابقات استانی را جزو برنامه‌ها می‌دانند در حالیکه اگر این مسابقات برگزار نشود پس چرا هیات تشکیل می‌شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال به برنامه فدراسیون برای درگیر کردن استان‌ها در برگزاری مسابقات پایه اشاره کرد و گفت: فشار مسابقات باید از لیگ به تیم‌های پایه هدایت شود.

وی فعالیت باشگاهی و آموزش را از مولفه‌های لازم برای حمایت از بسکتبال دانست و تاکید کرد: هیات‌ها در جریان باشند که صدور مجوز کارت‌های مربیگری موجود که در تاریخ ۱۴۰۳ منقضی می‌شوند منوط به حضور در دوره‌های دانش‌افزایی است.

داوری با تاکید بر ظرفیت قابل قبول استان زنجان در رشته ورزشی بسکتبال ادامه داد: باید از ظرفیت نیروی انسانی برای جانشین‌پروری استفاده شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال فاصله گرفتن ایران از جایگاه واقعی خود در رشته بسکتبال را یادآور شد و افزود: باید با کار شبانه‌روزی و توجه به آموزش و برگزاری مسابقات پایه به جایگاه خود بازگردیم.

وی با تاکید بر اینکه غرب کشور از جمله زنجان، آذربایجان‌های شرقی و غربی و همچنین کردستان، کرمانشاه و قزوین استعداد‌های خوبی در رشته بسکتبال دارند، تصریح کرد: تبدیل این ظرفیت‌ها به عملکرد نیاز به کار دارد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار