رئیس هیئت بسکتبال ایلام:
رئیس هیئت بسکتبال ایلام از دعوت ۵ بازیکن ایلامی به مرحله نهایی استعدادیابی در این رشته ورزشی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ 21 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدباقر شریفی فرماندار سیروان در بازدید از مرکز بهداشتی و درمانی لومار بیان داشت: دستگاه رادیولوژی در مرکز بهداشتی و درمانی لومار نصب و راه‌اندازی شد. اختصاص این دستگاه برای جمعیتی نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر است که با توجه به محرومیت منطقه و برای رفاه حال مردم به این مرکز درمانی اختصاص یافته است.

وی افزود: قیمت این دستگاه ۴۵ میلیارد ریال است که با نصب و راه‌اندازی این دستگاه نیاز بیماران در این زمینه برطرف و از رفت و آمد آنان به دیگر شهرهای کشور جلوگیری می‌شود.

فرماندار سیروان ادامه داد: به منظور رفاه حال مردم، مرکز بهداشتی و درمانی مرکز این شهرستان در زمینه‌های مختلف تجهیز می‌شود. این دستگاه با دارا بودن تیوپ و دتکتور از برندهای معتبر جهانی است که باعث افزایش دقت‌گرافی و کمک به پزشک برای تشخیص راحت‌تر ضایعه یا بیماری می‌شود.

شریفی خاطرنشان کرد: از آنجایی که این دستگاه مجهز به گرید است امکان انجام گرافی‌های مربوط به ستون فقرات و شکم با کیفیت تصویر بالا را دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به دارا بودن تخت با امکان تغییر ارتفاع قرارگیری و پیاده‌شدن مریض با سهولت بیشتری انجام می‌گیرد.

وی یادآور شد: نرم‌افزار دستگاه امکان تغییرات مورد نیاز پزشک بر روی گرافی را فراهم نموده و در صورت نیاز ابزارهای اندازه‌گیری مختصات اندام بیمار را در اختیار پزشک قرار می‌دهد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار