مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی از ۲۲ اسفندماه جاری تا ۲۳ فروردین‌ماه سال آینده در ۱۱۷ بقعه شاخص استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹ 10 March 2024

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین محمد احمدزاده در نشست اعلام برنامه‌های اداره کل اوقاف خراسان رضوی به مناسبت ماه مبارک رمضان و ایام نوروز اظهار داشت: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان از تاریخ 22 اسفندماه طرح «ضیافت الهی» از 22 اسفند تا 23 فروردین در بقاع متبرکه اجرایی می‌شود‌، بنابراین در همین راستا 117 بقعه متبرکه مجری طرح ضیافت الهی خواهند بود که برنامه‌های این طرح شامل برگزاری مراسم سخنرانی، مناجات‌خوانی، مراسم ادعیه، برپایی محافل انس با قرآن کریم، کرسی‌های تفسیر قرآن کریم و جلسات جزء خوانی قرآن است.

وی با اشاره به برگزاری یک هزار محفل سخنرانی در طول ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه، خاطرنشان کرد: مبلغان در طول اجرای طرحء ضیافت الهی فعالیت فرهنگی خواهند داشت و برنامه‌هایی از جمله تبیین احکام، اجرای مراسم ادعیه، ارائه خدمات رفاهی و اسکان در بقاع متبرکه پیش‌بینی شده است.

احمدزاده برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، جنگ نرم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری مسابقات فرهنگی را در طول طرح نیز در دست اقدام دانست و افزود: برگزاری مراسم ملی و مذهبی از جمله مراسم تحویل سال جدید است ،بنابراین برگزاری طرح قرار دوازدهم در روز 12 فروردین نیز از جمله برنامه‌های دیگر پیش‌بینی شده در طرح ضیافت الهی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان بهار قرآن است و از طرفی بهار قرآن با بهار طبیعت تقارن یافته، لذا برنامه‌های قرآنی امسال به صورت ویژه‌ در طول ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد و این درحالی است که برگزاری بیش از 100 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی در 35 بقعه متبرکه در طول این ایام برگزار می‌شود.

احمدزاده اذعان کرد: ترویج فرهنگ افطاری ساده از دیگر اقدامات اداره اوقاف در طول ایام ماه مبارک رمضان در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان خواهد بود که از محل موقوفات مرتبط، نذورات و کمک‌های خیرین هزینه این سفره‌ها تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: با همکاری مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی5000 نفر از زندانیان به همراه خانواده در طول طرح ضیافت الهی از سفره‌های افطاری در بقاع متبرکه مشهد بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: برپایی بیش از 45 خیمه معرفت با ارائه خدمات مشاوره دینی، پاسخگویی به شبهات، تبیین دستاوردهای نظام و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و... از جمله اقدامات در طول برگزاری طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه خواهد بود.

احمدزاده بیان کرد: همزمان با دوم فروردین و تقارن با وفات حضرت خدیجه(س) مراسم «خدیجه مادر امت» و جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) در 7 فروردین در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد‌، همچنین برگزاری مراسم شام غریبان امام علی(ع)، مراسم لیالی قدر و روز قدس از دیگر برنامه‌های اجرایی در طول ایام ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار