سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد:
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: آموزش و پرورش در سال 1403 با اجرایی سازی سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب با تربیت نیروی انسانی متخصص در هنرستانها، برای تحقق شعار سال برنامه ریزی خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۵۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹ 21 March 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد محمد جمالی آرند با اشاره به پیام نوروزی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و نامگذاری سال ۱۴۰۳ به نام سال "جهش تولید با مشارکت مردم" گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما در حوزه تولید، تربیت نیروی کار در سطوح مختلف از مبتدی گرفته تا ماهر است که آموزش وپرورش از طریق توسعه و تجهیز هنرستان‌ها در این زمینه می‌توانند به خوبی نقش آفرینی کند.
وی، نقش آموزش و پرورش در تحقق شعار سال را یادآور شد و تصریح کرد: مشارکت دادن مردم در امور اقتصادی بستر را برای شکوفایی اقتصادی در کشور فراهم می‌کند.
جمالی آرند، رشد تولید را مستلزم تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص دانست و گفت: آموزش و پرورش، از طریق گسترش توسعه کمّی و کیفی هنرستان‌ها در راستای تربیت و آموزش نیروی انسانی ماهر و ترویج فرهنگ کارآفرینی تلاش خواهد کرد.
وی با بیان اینکه ظرفیت هنرستان‌ها در سطح برخی شهرستان‌ها پاسخگوی تقاضای دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیست گفت:در سال ۱۴۰۳ نهضت ساخت و تجهیز هنرستانها با استفاده از ظرفیت دولت و خیرین در دستور کار آموزش وپرورش قرارخواهد گرفت.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با تأکید به نقش آموزش‌های مهارتی در کارآفرینی و ایجاد اشتغال، گفت: یکی از اهداف آموزشی در هنرستانها، بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی هنرجویان برای چذب بازار کار است.
جمالی آرند افزود: آموزش‌های کاربردی در هنرستان‌ها می‌تواند از طریق افزایش دانش و مهارت در هنرجویان، سبب ارتقاء سطح اشتغال‌زایی و کارآفرینی در جامعه شود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه تاکید و تمرکز راهبردی مقام عظمای ولایت در شعار سال سنوات گذشته بر موضوع تولید، دارای یک منطق قوی علمی و تجربی است، اظهار کرد: تولید، کلید و سنگ بنای اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور برای ساختن آینده‌ای بهتر است و آموزش و پرورش با تمامی ظرفیت و پتانسیل برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش خواهد کرد.
وی، با اشاره به اینکه تحقق شعار سال، نیازمند پرورش و تربیت نیروی متخصص است، تصریح کرد: آموزش و پرورش با اجرایی سازی سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب برای تحقق شعار سال و کمک به رشد تولید برنامه ریزی خواهد کرد و با هدایت تحصیلی درست دانش‌آموزان به عنوان نسل‌های آینده به سمت هنرستان‌ها و مراکز مهارتی و ارائه آموزش‌های باکیفیت اقدام، تا دانش آموزان با فراگیری مهارت، ایده‌های نو و خلاقانه بتوانند به رشد تولید کمک کنند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد، رکن دیگر شعار سال را مشارکت مردمی عنوان کرد وگفت: مشارکت مردمی در تمام حوزه بسیار راهگشاست و آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت مسابقات فرهنگی هنری، جشنواره‌ها، اردو‌ها و برنامه‌های تبیینی برای خانواده‌ها و دانش آموزان با استفاده از ظرفیت انجمن اولیاء ومربیان برای تحقق شعار سال تلاش می‌کند.
جمالی آرند در پایان گفت: در سند تحول دولت مردمی ایران قوی، به مردمی‌سازی، مهارت‌آموزی و تولید پرداخته شده است که مانموریت دستگا‌ها نیز برای تحقق شعار سال نیز مشخص شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار