می‌بینیم مدیران برخی دستگاه‌ها به دلیل نداشتن شان و شخصیت یک مدیر حتی مورد تمسخر همکاران خود قرار می‌گیرند تا چه رسد به ارباب رجوع و مردم که هیچ تعهد و تعلقی به یک دستگاه اجرایی ندارند!
کد خبر: ۱۱۶۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۶ 09 April 2024

تابناک کهگیلویه و بویراحمد، گاهی در بحث انتقاد از مدیران مواردی مطرح می‌شود که عمدتا این موارد مورد قبول این مدیران قرار نمی‌گیرد و البته تلاش می‌کنند در انتقادات مطرح شده کوچکترین نقطه حقوقی را پیدا کرده و سریعا به سمت شکایت از منتقد بروند. هر چند کتمان نمی‌شود که در انتقادات رسانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد، هستند افرادی که تمجید و یا انتقاد از مدیران را به مسائل خاصی مانند، تعاملات مالی یا تعلقات قومی و یا سیاسی گره می‌زنند.
در بحث مدیریت معمولا دو موضوع بسیار حائز اهمیت است که به یکی از این موضوعات چندان توجهی نمی‌شود. یکی از موضوعات مهم بحث تخصصی بودن مدیر و عملکرد کاری وی است که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، اما یک نکته کمتر مورد توجه به ظاهر یک مدیر بر می‌گردد که گا‌ها دیده می‌شود برخی مدیران به اصطلاح شان و شخصیت ظاهری یک مدیر را ندارند و یا توجه نمی‌کنند.
در خصوص عملکرد مدیران در استان کهگیلویه و بویراحمد، متاسفانه برخی مدیران چندان خروجی مناسبی در حوزه کاری خود برای مردم نداشته اند و احتمالا در سال جدید، صلاح و مصلحت مردم، دولت و خود دستگاه در کنار گذاشتن این افراد است که البته قرار نیست در این جا نامی از این افراد برده شود هر چند خود مردم و مخاطبان بهتر آن‌ها را می‌شناسند و معمولا انتقادات مردمی هم از آن‌ها زیاد است.
اما در خصوص بحث رعایت ظواهر و شان مدیریتی چند موضوع مطرح می‌شود که باید امیدوار باشیم مورد توجه قرار گیرد.
بی توجهی به ظاهر مدیران در جلسات
وقتی صحبت از لباس فرم می‌شود در ذهن، مدارس و یا ارگان‌های نظامی نقش می‌بندد، اما لباس فرم و یا یکدست در واقع یک نوع پرستیژ و ارزش گذاشتن به جایگاه یک واحد است که می‌تواند در بسیاری موارد حالتی خوشایند و یا نشانی از نظم در کار باشد.
در برخی جلسات خاص استفاده از یک لباس مناسب، اما یک دست می‌تواند ظاهری زیبا به آن جلسه بدهد. به عنوان مثال استفاده از کت و شلوار یک دست با نشانی خاص برای جلسات شورای اداری می‌تواند زیبایی‌های خاصی داشته باشد. در خصوص این جلسات مشاهده می‌شود مدیران حاضر در جلسات با لباس‌های مختلف بعضا نامناسب ان جلسه ظاهر می‌شوند در حالی که دیده شده در برخی استان‌ها به این موضوع توجه می‌شود و انتشار تصاویر این جلسات نوعی نظم و مدیریت ظاهر را نشان می‌دهد که حداقل در این یک موضوع پیام بهتری به مخاطب ارسال می‌کند. البته قرار نیست هزینه‌ای اضافی بر مدیر تحمیل شود بلکه بسیاری از مدیران که در طول سال چند دست کت و شلوار سفارش می‌دهند می‌توانند این سفارشات را متناسب به اولویت تعیین شده انجام دهند. مثلا اعلام شود که همه مدیران برای شورای اداری با یک نوع کت شلوار و حتی نصب یک برچسب بر گوشه لباس که نشان دهنده حضور در شورای اداری است ظاهر شوند.
یک ایراد دیگر در خصوص ظاهر مدیر در جلسات بحث آشفتگی ظاهر است که بعضا مشاهده می‌شود مدیر دعوت شده به جلسه نتوانسته مو‌های خود را به درستی شانه بزند و یا لباس نامناسب شان و جایگاه خود پوشیده است.
مجموعا هدف این است که برخی جلسات مهم مانند شورای اداری باید به گونه‌ای باشد که حداقل در ظاهر جلسه یکدستی و نظم در مدیریت را نشان دهد.
ظاهر یک مدیر!
نکته دیگر اینکه گا‌ها مشاهده می‌شود برخی افراد ظاهر یک مدیر را ندارند و در نگاه اول از نظر ارباب رجوع بسیار ضعیف به نظر می‌رسند.
شکی نیست که برای یک مدیر اولویت تخصص و عملکرد در دستگاه است، اما نمی‌توان به ظاهر یک مدیر بی توجه بود. در کهگیلویه و بویراحمد مدیرانی وجود دارند که اصلا ظاهر ان‌ها در قامت یک مدیر کل نیست و در نگاه اول یک مخاطب در میان کارمندان همان اداره گم می‌شود و بار‌ها شنیده ایم که ارباب رجوع با دیدن مدیر تاسف خورده و بیان کرده " کسی بهتر از این نبود؟! "
بیان این موضوع تاکید و ترویج تجمل گرایی یا ظاهرپسندی محض نیست، اما نمی‌توان نسبت به ظاهر یک مدیر که در نگاه اول به وی ابهت می‌دهد بی تفاوت بود. حداقل نباید به گونه‌ای باشد که مورد تمسخر قرار گیرد. ضمن اینکه اکنون در کهگیلویه و بویراحمد مدیرانی داریم که نه عملکرد مناسبی دارند و نه به ظاهر خود توجه می‌کنند و حقیقتا شان مدیریت را بسیار پایین می‌آورند!
تکلم یک مدیر!
نکته دیگر اینکه برخی مدیران در بیان بسیار ضعیف هستند و هنگام گفتگو نه خود می‌دانند چه می‌گویند و نه مخاطبشان! نمونه‌های زیادی در این زمینه داریم.
در مدیریت یکی از مهمترین لوازم، داشتن بیان قوی، صریح و سلیس است، اما می‌بنیم برخی مدیران کهگیلویه و بویراحمد حتی در بیان گزارش مکتوب از دستگاه خود هم عاجز هستند.
یا اینکه برخی مدیران در جلسات توان دفاع از دستگاه خود در مواقع ضرور، ارائه گزارش به شیوه مناسب و یا اقناع سازی مدیران ارشد برای توجه به درخواست‌های خود را ندارند که این واقعا یک چالش بزرگ برای ان دستگاه محسوب می‌شود.
برخی مدیران دستگاه‌ها وجود دارند که با گذشت مدت‌های زیادی از دوران مدیریت شان، هنوز نتوانسته اند یک نشست خبری با خبرنگاران برگزار کنند چرا که در خود توان مواجهه با تعدادی خبرنگار به صورت یکجا را نمی‌بینند! یا مدیرانی وجود دارند که در نشست‌های خبری توان مدیریت جلسه را ندارند.
موارد بی توجهی به شان ظاهری مدیریت در کهگیلویه و بویراحمد فراوان است. ضمن اینکه با کمی کنکاش متوجه می‌شویم بسیاری از این افراد با لابیگری و سیاسی کاری پست مدیریت را گرفته اند و اکنون نه خود موفقیتی دارند و نه برای دولت خیر و برکتی!
باید توجه داشت کسی که رهبری و لیدری یک جریان، یک دستگاه و یا هر واحدی را به دست می‌گیرد نیازمند داشتن شخصیتی کاریزمای هم هست، اما می‌بینیم مدیران برخی دستگاه‌ها به دلیل نداشتن شان و شخصیت یک مدیر حتی مورد تمسخر همکاران خود قرار می‌گیرند تا چه رسد به ارباب رجوع و مردم که هیچ تعهد و تعلقی به یک دستگاه اجرایی ندارند!
نکته دیگر اینکه اتاق و دفتر برخی مدیران بسیار به هم ریخته و شلخته است و یا اینکه در دوایر مختلف دستگاه نوعی بی نظمی و آشفتگی دیده می‌شود که این نشان دهنده ضعف یک مدیر است.
به نظر می‌رسد توجه به شان ظاهری مدیریت هم باید یکی از شاخص‌های انتصاب مدیر باشد چرا که انتصاب یک مدیر برای ارتقاء جایگاه آن دستگاه است، اما وقتی یک شخص نه ظاهر مناسبی دارد و نه تکلم خوبی و از همه بدتر عملکرد و تخصص مناسبی هم ندارد، چه دلیلی دارد که با اصرار بر این منصب بنشیند که هم خود را مضحکه کند و هم دولت را!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
مدیر آبفا واقعا پرستیژ مدیریتیش بالا است !!!!
محمد قلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
با ای تفاسیر آخ و بخت چروم
اخ
|
United States of America
|
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آخ وبخت محیط زیست که مجسمه را گذاشتن مدیرش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار