فرمانده انتظامی شهرستان دامغان گفت: پول فردی که قصد داشت برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کند و مبلغ بیش از یک میلیارد ریال از او کلاهبرداری شده بود، با تلاش پلیس فتا به حسابش بازگردانده شد.
کد خبر: ۱۱۶۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۴ 20 April 2024

به گزارش تابناک سمنان، سرهنگ غلامحسین عرب امروز (اول اردیبهشت ماه) اظهار کرد: درپی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه قصد داشته است برای ادامه تحصیل به خارج از کشور برود و با دیدن آگهی در فضای مجازی مبلغ یک میلیارد و ۳۹۷ میلیون ریال به حساب فردی واریز کرد و با گذشت چند هفته شخص مورد نظر، اقدامی انجام نداد، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات پلیس فتا، حساب شخصی که پول به آن واریز شده بود، مشخص شد. با هماهنگی‌های لازم حساب متهم مسدود و در نهایت وجه به حساب شاکی برگشت داده شد.

عرب با اشاره به ماده ۱۳ قانون جرایم رایانه‌ای، بیان کرد: برابر قانون هرگاه فردی به‌طور غیرمجاز از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی مانند وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده‌ها یا مختل کردن سامانه، وجه یا مال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند، مجرم مرتکب شده و مجازات متناسب برای آن در نظر گرفته شده است. لازم است کاربران اینترنتی درباره کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان دامغان از مردم خواست تا در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا گزارش کنند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار