عملیات اجرایی فاز سوم پروژه آبرسانی رینگ جنوبی خط انتقال آب سد کمال صالح به شهر اراک با حضور معاون عمرانی استانداری مرکزی، سرپرست شرکت آب منطقه‌ای مرکزی و جمعی از مسولین اجرایی این استان آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۶۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸ 22 April 2024

به گزارش تابناک مرکزی،معاون عمرانی استانداری در این مراسم گفت: اجرای این پروژه آبرسانی موجب ارتقای کیفیت آب آشامیدنی مردم اراک و محقق شدن یکی از مطالبات بحق شهروندان اراکی در بهره‌مندی از آب گوارا و استاندارد می‌شود.

علی اکبر اسدی با اشاره به تلاش‌های مسئولین آب استان مرکزی برای تکمیل این پروژه، افزود: انتظار است مردم استان صرفه جویی در مصرف این مایه حیات را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های بلند مدت در حوزه آب استان مرکزی، گفت: پیگیری پروژه آبرسانی از خلیج فارس به شهرهای استان، استفاده صنایع از پساب و جلوگیری از افت سطح آبهای زیرزمینی از جمله برنامه‌های استان در حوزه مدیریت آب است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای مرکزی هم در این آیین گفت: برای توزیع کامل آب انتقالی از سد کمال صالح به کلانشهر اراک به ظرفیت ۱.۶۲ مترمکعب در ثانیه و نیاز به بهبود و اصلاح شبکه توزیع آب شهری، ۲۳ و نیم کیلومتر خط لوله در کمربندی شمالی و جنوبی شهر اراک پیش‌بینی شد.

«حسین اسدی» افزود: طرح کمربند شمالی انتقال آب شهر اراک به طول ۹ و نیم کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال در سال‌های گذشته اجرا و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

اسدی اظهار کرد: کمربند جنوبی انتقال آب شهر اراک به طول حدود ۱۴ و ۲ دهم کیلومتر با لوله‌های فولادی و چُدن داکتیل در سایزهای ۷۰۰ و ۵۰۰ میلی متری و حوضچه‌های شیرآلات با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در سه فاز برنامه‌ریزی شد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: فاز اول به طول حدود ۲ و هفت دهم کیلومتر و فاز دوم به طول حدود ۶ و نیم کیلومتر اجرا و عملیات اجرایی فاز سوم به طول پنج کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال و دبی انتقال ۳۰۰ لیتر در ثانیه از ابتدای جاده محیط زیست تا مخزن امان آباد آغاز شد.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای کامل پروژه رینگ جنوبی، کوی رضوی، شهرک ولیعصر(عج)، کوی صنعتی، فاز یک، فاز ۲، شهرک شهید بهشتی و کوی نگین آبرسانی می‌شوند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای مرکزی ادامه داد: بستر زمین در مسیر اجرای عملیات خط انتقال رینگ جنوبی آبرسانی اراک سنگی است و اجرای این طرح نسبت به رینگ شمالی دشواری‌های بیشتری داشت اما اجرای کامل این پروژه سبب افزایش تاب‌آوری ظرفیت آبی شهر اراک و بالا بردن کیفیت آب استحصالی از چاه‌های آب امان آباد می‌شود.

اسدی با اشاره به تعامل درون استانی و بین دستگاهی خوبی که در اجرای این پروژه شکل گرفته،گفت: با همت و تلاش‌های شبانه روزی امید است این پروژه در ۹۰ روز کاری به بهره‌برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار