مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی گفت: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی طی امروز با گذر سامانه از استان، همچنان احتمال بارش های خفیف در مناطق مرتفع شرقی و شمالی مورد انتظار است.
کد خبر: ۱۱۶۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸ 04 May 2024

تابناک خوزستان: به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری روز شنبه بیان کرد: طی امروز و فردا در اغلب مناطق استان جو نسبتا پایداری حاکم است.

وی ادامه داد: پدیده غالب مه یا مه رقیق بعد از بارندگی در اغلب مناطق استان به ویژه گردنه های کوهستانی و جاده های ارتباطی است.

سبزه زاری گفت: سامانه بارشی اوایل دوشنبه از سمت غرب و شمالِ غرب وارد استان می شود و تا اواخر سه شنبه در اغلب مناطق استان سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط و تندبادهای لحظه ای خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه بیشترین حجم و شدت بارش ها در بخش های شرقی، شمالی، جنوبی و ارتفاعات استان پیش بینی می شود، گفت: بارش ها در سایر مناطق به صورت پراکنده و نقطه ای خواهد بود، هرچند با توجه به ماهیت سامانه های بهاری احتمال شدت گرفتن بارش های نقطه ای نیز دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه احتمال ریزش تگرگ نیز در مناطق مستعد وجود دارد، افزود: شمال خلیج فارس امروز و فردا تقریبا آرام ولی طی دوشنبه مواج و در برخی ساعات همراه با رگبارورعدوبرق خواهد بود.

سبزه زاری اظهار کرد: آبادان در شبانه روز گذشته با ۳۰.۸ و دهدز با هشت درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند؛ همچنین در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۲۹.۵ و کمینه دمای ۱۷.۳ درجه سانتیگراد رسیده است.

حسینیه اندیمشک با ۱۴۱.۴ میلیمتر بارندگی بیشترین میزان بارش در استان را در ۲ روز گذشته به خود اختصاص داد.

منبع/ایرنا

برچسب ها: خوزستان ، بارندگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار