مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل:
مرتضی مسائلی گفت: متاسفانه به علت عدم آشنایی عمومی نسبت به بحث های پدافند غیرعامل، این مقوله با اقدام های نظامی و تهاجم مشابه تلقی می شود، در صورتی که پدافند غیرعامل، کم هزینه ترین و مناسب ترین روش های دفاعی برای کاهش آسیب پذیری در مقابل اقدام تخریبی و نظامی دشمن است.
کد خبر: ۱۱۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹ 27 October 2015
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل، ترویج گفتمان عمومی آموزه های پدافند غیرعامل را به منظور افزایش ایمنی در جامعه ضروری دانست.

به گزارش تابناک اردبیل، مرتضی مسائلی، روز چهارشنبه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در گفتگو با خبرنگارایرنا ، گفت: متاسفانه به علت عدم آشنایی عمومی نسبت به بحث های پدافند غیرعامل، این مقوله با اقدام های نظامی و تهاجم مشابه تلقی می شود، در صورتیکه پدافند غیرعامل، کم هزینه ترین و مناسب ترین روش های دفاعی برای کاهش آسیب پذیری در مقابل اقدام تخریبی و نظامی دشمن است.

وی افزود: برحسب شرایط مکانی و زمانی می توان با روش هایی همچون استتار، اختفاء، پوشش، پراکندگی، ایجاد سازه های امن، مقاوم سازی، فریب، حراست و حفاظت فیزیکی و نرم افزاری و نصب علائم خبری به اهداف پدافند غیرعامل دست یافت.

وی اظهار کرد: از 43 نوع بلایای طبیعی شناخته شده در جهان، 34 مورد در کشور ما روی می دهد و از این تعداد، 17 نوع در استان اردبیل اتفاق می افتد.

وی بیان کرد: 89 درصد بلایای طبیعی ناشی از عوامل جوی است، اما تهدیدها و آسیب های موضوع پدافند غیرعامل اغلب قابل پیش بینی نیست و با پیشرفت تکنولوژی در حال تحول است و برای پیشگیری از آنها باید آموزه های پدافند غیرعامل در جامعه تبیین شود.

مسائلی، سدمعبر، جانمایی نامناسب برخی از تاسیسات مهم و مراکز خدمات رسان، رعایت نشدن ملاحظات پدافند غیرعامل در بلند مرتبه سازی، رعایت نشدن اصول معماری و شهرسازی، ساخت و سازهای غیرمجاز و حاشیه نشینی را از زمینه های آسیب پذیر شدن شهرها در برابر تهدیدهای موضوع پدافند غیرعامل برشمرد.

او ادامه داد: اجرای رزمایش ها، برگزاری جلسه ها با کارگروه های مربوطه، دیدار با مسوولان، سخنرانی ها و گفتمان های عمومی، استفاده از ظرفیت رسانه ها، بازدید از تاسیسات برق اضطراری و آتش نشانی ها، محل های ذخیره سازی مواد غذایی، مراکز تجاری و پاساژها، سوئیچینگ مخابرات، کنترل دوگانه سوز شدن نانوایی ها، ارتقا امنیت شبکه های اداری، مانور جابجایی و نصب سوئیچینگ جدید مخابراتی و بررسی نقاط حساس، ضعف و قوت استان از برنامه های اداره کل پدافند غیرعامل استان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار