کد خبر: ۱۳۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 24 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: در یکصد و نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت که در عمارت شورا برگزار شد اعض ی شورا مشکلات کلانشهر رشت را به ترتیب الویت مورد بررسی قرار داده و از مسئولین مربوطه خواستار پیگیری این مشکلات و معضلات در سطح شهر شدند.

در ابتدا فاطمه شیرزاد عضو شورا ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: مدیران مناطق شهرداری رشت در راستای توسعه فضای سبز و کاشت درختان با جدیت بیشتری تلاش کنندچرا که درختان و گیاهان سهم بسزایی در کاهش آلودگی دارند.

همچنین با توجه به ارتقاء ناوگان های حمل و نقل شهری در راستای توسعه و تحول شهر جایگزین درختان قطع شده در پروزه اتوبوس خودرو BRT با توجه به اینکه زمان کاشت نهال می باشد نهال های جایگزین هرچه سریع تر کاشته شوند تا شهرداری در این راستا به وظایف خود عمل کرده باشد.

شیرزاد بیان کرد:متاسفانه دغدغه های بسیاری در خصوص پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری داریم که امیدواریم شهردار محترم راهکارهایی را ارایه دهد. با توجه به طرح دو فوریتی که در سال93 ارسال کردیم جهت حقوق کارکنان شهرداری علاوه بر اضافه کاری و جمعه کاری که حق این کارکنان می باشد تاخیر بسیاری در پرداخت آن داشته ایم.

دومین مساله بیمه کارگران رفت و روب می باشد که متاسفانه با توجه به اسناد بررسی شده بیمه کارگران که جزو اقشار اسیب پذیر هستند عادی رد می شودو این یک خیانت بسیار بزرگ می باشد که پیمانکاران علی رغم تذکرات و مطلع کردن مدیران شهرداری بازهم توجه ای ندارند و به صورت ضعیف عمل میشود در صورتی که باید به کارگران مشاغل سخت سختی کار تعلق بگیرد.

فاطمه شیرازاد با اشاره به تاخیر در دادن شیر به کارگران که از اهمیت زیادی برخوردار می باشد اظهار داشت: تا کنون در دادن شیر به کارگران با تاخیر 6 ماهه مواجه بوده ایم که باید رفع این مشکل در دستور کار قرار گیرد زیرا از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد که امیدواریم ریاست محترم شورا در این راستا به شهرداری نامه ای زده و پیگیر باشند.

دیگر عضو شورا مجید رجبی‌ ویسرودی اظهار داشت: پروژه های مربوط به پیاده راه سازی درحال اجرا است،متاسفانه ناهماهنگی هایی از خود شهرداری و معاونت اجرایی اتفاق می افتد که سیر تکاملی این پروژه به کندی انجام میشود و باعث شده یکسری خاکبرداری هایی انجام شود که طبق نظر دستگاه نظارت نیست.

این پیاده راه سازی تحت عنوان3 قرارداد مشخص، که میانگین آن تقریبا 1میلیارد تومان است با 3 پیمانکارو یک مشاور درحال اجراست.

دکتر ثابت قدم معاونت عمرانی را به عنوان کارفرما برایشان تعرفه کرده است ولی یک مجری به نام دکتر شجاعی قرار داده است که زیرمجموعه معاوت اجرایی نمی باشد و خود معاونت شهرداری را کوچک سازی کرده است،مخالفت این دو باعث کنده کاری 70سانتی متری شده که اصلا نیاز نبود اتفاق بیفتد و در پاسخ میگویند ماهیچ دخل و تصرفی در پروژه نداریم.

از پیمانکار مربوطه دعوت به عمل آمده اما در جلسه حضور نیافتند و پاسخگو نیستند و حتی عکس برداری هایی که انجام داده ایم به بنده تحویل داده نشده.

وی اظهار داشت عدم هماهنگی سه نفر در نتیجه عملیات باعث میشود نتوان به شهروندان پاسخ مناسبی داد.

اسماعیل حاجی پور عضو شورای اسلامی رشت با توجه به بیانات رجبی ویسرودی اظهار داشت:اعضای شورای شهر برای پروژه پیاده راه سازی آبروی خود را گذاشته اند.

ما باید بسیار جدی باشیم 96 روز دیگر تا افتتاح پروژه فرصت داریم.

بنده در پاسخ به سوال استاندار در خصوص این پروژه بیان کردم مثل داروی تلخ میباشد اما همین تلخی ضامن سلامتی میباشد که اگر در زمان مناسب پروژه را آماده نکنیم مثل زهری برای مردم میشود زیرا قولی که به مردم و شهروندان داده شده باید عملی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار