تابناک: کارشناس ارشد علوم سیاسی گفت: انتخابات دهم مجلس، چه بسا به عنوان نقطه عطفی در تاریخ فعالیت های تبلیغ انتخاباتی محسوب شود و رسانه های نوین سکاندار مهمی در این حوزه باشند
کد خبر: ۱۳۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲ 29 November 2015

به گزارش تابناک مرکزی، علی پاسلاربندری کارشناس ارشد علوم سیاسی با اشاره به اینکه  انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی متفاوت از دیگر انتخابات ها خواهد بودگفت: تیزهوشی برخی از کاندیداها و یا طرفدارانشان در بهره گیری از فضای مجازی با ایجاد گروه ها، کانال ها، شبکه ها، در نرم افزار های موبایلی و گسترش افکار و ایده هایشان در جمع رای دهندگان در شهرهای کوچک و بزرگ با سرعتی باور نکردنی در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه تبلیغات انتخاباتی نامزدهای اصلی و احتمالی دور آتی مجلس شورای اسلامی مدتی است شروع شده و در محافل کوچک و بزرگ بطور غیر رسمی گسترش یافته است افزود: با این حال نکته جالب تیز هوشی نامزدهایی است که دستشان از منابع اقتصادی نسبتاً کوتاه تر است و در مقابل دست به دامن شبکه های اجتماعی همراه شده اند.

وی اظهار کرد: این افراد با درک درست از وضعیت موجود، یعنی اقبال بسیار زیاد جامعه به  شبکه های اجتماعی همراه، به تشکیل گروه ها، کانال ها و شبکه های مجازی روی آورده اند و با این ابزار کارآمد به مصاف دیگر رقیبان میروند.

این کارشناس علوم سیاسی هدف این افراد را تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی و جذب جوانان، با هدف تکیه بر قدرت سیاسی دانست و تاکید کرد: این افراد  می کوشند با انتشار مطالب احساسی و نقدهای آتشین نسبت به عملکرد اشخاص یا گروه های سیاسی، در شبکه های اجتماعی که تحت مدیریت خود یا افراد وابسته اداره می شوند، حضوری پر رنگ نزد افکار عمومی داشته باشند و در این راه حتی از جوانان نیز به نفع خود استفاده می کنند. از این رو اینگونه انتظار می رود به زودی طیفی از احساس بر جامعه مخاطبین تسلط یابد که فاقد عمق و محتوا است.

وی خاطر نشان ساخت: پیش بینی می شود انتخابات پیشرو دیگر جولانگاه سرمایه های مادی برای تسلط بر افکار عمومی نباشد، بلکه این سرمایه های غیر مادی است که از طریق فضاهای مجازی افکار عمومی را شکل می دهند والبته می تواند بدتر از نوع اول باشد. از این رو محتمل است انتخابات دهم مجلس، چه بسا به عنوان نقطه عطفی در تاریخ فعالیت های تبلیغ انتخاباتی محسوب شود و رسانه های نوین سکاندار مهمی در این حوزه باشند .

پاسلاربندری در پایان سخنان خود ضرورت آموزش سواد رسانه ای را به عنوان یک رکن مهم آموزشی ضروری دانست و گفت: لازم است مدیران سیاسی و فرهنگی جامعه با بهره گیری از تمام توان خود بکوشند سطح آگاهی جامعه مخاطبین را نسبت به فضای مجازی و نحوه القای پیام در آنها، ارتقاء دهند و در عصری که می رود تا پیوند رسانه و سیاست عمقی مضاعف پیدا کند، بیش از پیش به ضرورت آموزش سواد رسانه ای  به عنوان یک رکن مهم آموزشی توجه نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار