بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۹۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱ 03 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


تکذیب کشف سکه و اشیای نفیس در میدان شهرداری رشت

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: تاکنون هیچ سکه و اشیای عتیقه ای در حفاری میدان شهرداری کشف نشده و سفال های یافت شده توسط باستان شناسان در مرحله بررسی قرار دارد.

به گزارش تابناک گیلان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع صنایع دستی و گردشگری استان گیلان؛ رضا علیزاده در تشریح این مطلب با اشاره به اینکه برای اجرای پیاده راه فرهنگی در میدان شهرداری رشت 70 سانتیمتر از سطح زمین مورد خاکبرداری قرار گرفته است، از نمایان شدن چند تکه استخوان و سفال در حین اجرای پروژه خبر داد که با پیگیری این اداره کل ادامه فعالیت در منطقه  مذکور متوقف و روند اجرایی طرح در سایر نقاط میدان ادامه یافت.
وی اذعان داشت: کارشناسان و باستان شناسان میراث فرهنگی با گمانه زنی و ارزیابی های کارشناسی در حال بررسی تاریخچه این سفال ها می باشند.




این مسئول در خصوص کشف کوزه های پر از سکه و عتیقه در میدان شهرداری افزود: برخی از شبکه های مجازی با اهدافی سوء و عدم توجه به رسالتشان اقدام به انتشار تصاویری از کشف اشیای باستانی و نسبت دادن آن به میدان شهرداری رشت نمودند که هیچ یک از این تصاویر واقعیت نداشته و ارتباطی با آثار باستانی این استان ندارد.

علیزاده به حضور کارشناسان و ناظرین اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در محل اجرای پروژه میدان شهرداری در تمامی ساعات اشاره نمود و گفت: زمینه بروز تخلف و عدول از قانون به حداقل رسیده است.




حمله خرس گرسنه به چوپان فومنی

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از زخمی شدن چوپان فومنی در منطقه «میان‌کوه درا ماکلوان» در حمله یک قلاده خرس گرسنه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، قربانعلی محمدپور بعد از ظهر امروز در نشست اداره کل حفاظت محیط زیست از حمله یک خرس قهوه‌ای گرسنه به یک چوپان فومنی خبر داد.

وی افزود: شب گذشته خرس قهوه‌ای گرسنه در منطقه «میان‌کوه درا از توابع ماکلوان فومن» به یک چوپان حمله‌ور شد و او را از ناحیه دوپا زخمی کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه خرس گرسنه قصد نزدیک شدن به گله چوپان را داشت، گفت: خرس قهوه‌ای با مقاومت چوپان مواجه شد و به او حمله کرد.

وی با اشاره به اینکه خرس قهوه‌ای به گفته شاهدان عینی جثه بزرگی داشت، تصریح کرد: چوپان‌های مجاور که صدای فریاد چوپان زخمی را شنیده بودند در محل حاضر شدند و خرس را فراری دادند.


خبرگزاری فارس: حمله خرس گرسنه به چوپان فومنی


محمدپور اظهار کرد: چوپان زخمی به بیمارستان منتقل و رئیس اداره محیط زیست فومن مامور رسیدگی به وضعیت چوپان شد.

به گزارش فارس، اسدالله سعدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست فومن از فرد مصدوم عیادت کرد و در جریان وضعیت مداوای وی قرار گرفت.

چند روز پیش نیز در لوشان گرگ‌، خرس با حمله به چند نفر از اهالی محلی آنان را زخمی و راهی بیمارستان کرده بود.




باخت خانگی ملوان ها به شهرداری تبریز

تیم فوتبال ساحلی قوی سپید انزلی برابر شهرداری تبریز شکست خورد.

به گزارش تابناک گیلان تیم فوتبال ساحلی قوی سپید انزلی در هفته هفتم و ماقبل پایانی مرحله دوم لیگ برتر کشور عصرامروز در زمین ساحلی قایقران منطقه آزاد انزلی 2بر صفر مغلوب شهرداری تبریز شد و با 6 امتیاز در مکان چهارم جدول 5 تیمی قرار گرفت.

خزر رودسر دیگرنماینده استان با قرعه استراحت روبه رو بود.

این تیم با 5 امتیاز درانتها جدول جای دارد.




کشف جسد یک مرد در رشت

معاون اجتماعی پلیس گیلان از کشف جسد یک مرد 40 ساله و سارق سابقه‌دار که به طرز مشکوکی به قتل رسیده بود، در داخل یک کیسه پلاستیکی در خیابان حبیب‌زاده رشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا جعفری‌خیرخواه ظهر امروز در نشست انتظامی استان به کشف یک جسد در این شهر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ماموران انتظامی کلانتری 22 رشت در ساعت 15:04 روز گذشته جسد مردی را در پی گزارش‌های مردمی در رشت کشف کردند، افزود: جسد این مرد در داخل یک کیسه پلاستیکی در خیابان حبیب‌زاده رشت کشف شده است.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با اشاره به اینکه روی گردن و دیگر اعضای بدن جسد کشف شده آثار بریدگی مشهود است، افزود: ماموران انتظامی در محل حاضر شدند و در تحقیقات پلیسی مشخص شد که جسد متعلق به مردی 40 ساله و سارق سابقه‌دار بوده است.


خبرگزاری فارس: کشف جسد یک مرد در رشت


وی ادامه داد: مقتول معتاد به مواد مخدر و مدتی پیش با همسر خود نیز متارکه کرده بود و یک مرد و یک زن 31 و 27 ساله که با مقتول آشنایی و ارتباط داشتند به عنوان مظنون دستگیر شدند.

جعفری‌خیرخواه از کشف وسایلی مانند دستگاه کنتور برق، مقداری سیم برق، یک دستگاه رایانه دستی، یک‌دستگاه جارو برقی، 4 دستگاه ضبط صوت و 10دستگاه گوشی مسروقه از مخفیگاه دو مظنون به قتل مذکور خبر داد.

وی با اشاره به اینکه زوایای پنهان و جزئیات پرونده مذکور به محض روشن شدن برای مردم اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: تحقیقات تکمیلی پلیس در زمینه کشف راز این قتل ادامه دارد.

معاون اجتماعی گیلان از مردم خواست به انتشار شایعات و اخبار بی‌اساس و غیرموثق توجه نکنند و متذکر شد: مردم مطمئن باشند که با مشخص شدن تمام جزئیات پرونده، اطلاع‌رسانی دقیقی از طریق پلیس انجام می‌شود.




 مطمئنید قطع دست و پای مقتول شایعه بوده است؟! + تصویر جسد مقتول!(+18)

خزر نوشت: دیروز خبری به لطف شبکه های اجتماعی موبایلی به سرعت در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از کشف جنازه ای بدون دست و پا داشت. 

در همین راستا سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان در پی انتشار این خبر با بیان اینکه خبر تایید شده است، اظهار کرد: مقتول شناسایی شده و از سارقین سابقه دار و معتاد است.

وی افزود: مطالبی نیز که در مورد بریده شدن دست و پای مقتول در فضای مجازی رد و بدل می شود شایعه است. 

دیروز اما آن چه که در فضای مجازی منتشر شد تنها محدود به اخبار نبود، تصاویری هم منتشر شد که نشان از وضعیت تاسف برانگیز جسد داشت. تصویری که گیلان نو منتشر کرد و در آن بریده شدن دست و پای مقتول کاملا مشهود بود!

از شواهد امر چنین بر می آید که این تصویر متعلق به همان جسد کشف شده در خیابان ضیابری بوده و قطع دست و پای مقتول نیز کاملا مشهود است، در مقابل اما اظهارات معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان قرار دارد که قطع دست و پای مقتول را شایعه می داند! قضاوت در خصوص تناقض میان تصویر و اظهارات معاون اجتماعی نیروی انتظامی گیلان، بر عهده خوانندگان باشد!


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار