معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به ثبت 110 وقف جدید در هشت ماه گذشته، گفت: در چهار روز نخست هفته وقف پنج وقف جدید در استان از سوی خیران و واقفان خیراندیش ثبت شد.
کد خبر: ۱۴۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ 12 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام مسعود قربانی بعد از ظهر امروز در همایش لبیک یا امام رضا(ع) در امام‌زاده یوسف(ع) بهشهر اظهار کرد: هفته وقف فرصتی مناسب برای ترویج، تبلیغ، تبیین و جایگاه فرهنگ وقف در بین جامعه و مردم است که این مسئله باید مورد استقبال مسئولان قرار گیرد.

وی هدف از برگزاری مراسم‌های دینی و مذهبی در امام‌زادگان و بقاع متبرکه را ترویج شعائر اسلامی دانست و افزود: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری امام‌زادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شود و از همین‌رو سازمان اوقاف بیشتر برنامه‌های خود را در جوار بقاع متبرکه برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران سیاست اصلی سازمان اوقاف را بقعه‌محوری اعلام کرد و ادامه داد: امام‌زادگان و بقاع متبرکه مکانی برای کسب آرامش و تقویت معنویت زائران به‌شمار می‌روند.

وی با اشاره به اهمیت سنت حسنه و ماندگار وقف در جامعه گفت: وقف یکی از یادگاری‌های انسان به‌شمار می‌رود که حتی بعد از مرگ واقف باقی می‌ماند و ثواب حاصل از آن در پرونده وی ثبت و ضبط می‌شود.

قربانی با اشاره به ثبت 110 وقف جدید در هشت ماه گذشته، اضافه کرد: در چهار روز نخست هفته وقف پنج وقف جدید در استان از سوی خیران و واقفان خیراندیش ثبت شد.

وی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اوقاف را برگزاری مسابقات، کلاس‌ها و محافل قرآن کریم در مازندران دانست و تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک‌هزار و 300 جلسه قرآن در بقاع متبرکه، مراکز فرهنگی قرآنی امام‌زادگان و... با مشارکت اوقاف برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه با اشاره به اینکه ماه صفر ماه حزن و اندوه است و در این ماه خاندان اهل بیت(ع) به اسارت رفتند، افزود: ‌انسان‌های بسیاری در کنار ائمه اطهار(ع) زندگی کردند اما با گمراهی عاقبت به‌خیر نشدند که امروز ما باید از گذشتگان درس عبرت بگیریم.

این مسئول با بیان اینکه همه ما باید سعی کنیم تا دقایق آخر زندگی ولایی بمانیم و در راه ولایت و اسلام از دنیا برویم، ادامه داد: بعضی از افراد یک عمر بندگی خداوند را می‌کنند اما در روزهای پایانی زندگی از مسیر ولایت منحرف می‌شوند که این دسته از افراد عاقبیت به‌خیر نمی‌شوند.

قربانی بی‌حجابی، شراب‌خوری، بی‌حیایی، بی‌نمازی و... را منافات دستورات اسلام و روش زندگی ائمه اطهار (ع) دانست و گفت: امروزه شاهد جولان شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی در خانواده‌ها هستیم که محتوای آن‌ها اصلاً برای جوانان خوش‌آیند نیست.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار