کد خبر: ۱۶۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ 08 January 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

استان‌ها > گیلان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به ارسال بیش از یکصد اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره مطبوعات محلی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری گیلان، از تمدید مهلت شرکت در این جشنواره تا ٢٤ دی خبر داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی با اعلام این خبر افزود: پیش از این مهلت ارسال آثار ١٥ دی ماه عنوان شده بود.

وی تصریح کرد: در مهلت مقرر بیش از یکصد اثر از روزنامه نگاران، نویسندگان، خبرنگاران و سایر اصحاب رسانه گیلان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که با توجه به درخواست خبرنگاران استان، این مهلت تا روز پنجشنبه ٢٤ دی ٩٤ تمدید شد.

فاضلی با بیان اینکه هفتمین جشنواره مطبوعات محلی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در گیلان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان و با همکاری استانداری گیلان برگزار می شود، یادآور شد: آخرین دوره جشنواره مطبوعات محلی گیلان در سال ٨٦ برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: این جشنواره با هدف معرفی و قدردانی آثار برتر رسانه ای در حوزه رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و تحلیلی دارای مجوز در دو بخش مسابقه و ویژه برگزار می شود.

وی رشته های جشنواره را «گزارش و مصاحبه»، «سرمقاله و یادداشت»، «مقاله»، «تیتر» و «خبر» عنوان و اضافه کرد: ارج نهادن و تجلیل از تلاشگران و فرهیختگان عرصه رسانه، آشنائی با ظرفیت ها و قابلیت های رسانه های مکتوب، سایت ها و خبرگزاری ها و بهره گیری از این قابلیت ها و ایجاد زمینه تبادل نظر و انتقال تجارب میان رسانه های مکتوب، سایت ها و خبرگزاری ها از محورهای هفتمین جشنواره مطبوعات محلی گیلان است.

این مسوول افزود: تبیین اصول اخلاقی رسالت مطبوعات در راستای گسترش فرهنگ، انعکاس دستاورد فعالیت مطبوعات، سایت ها و خبرگزاری ها، بررسی و انعکاس وضعیت کیفی مطبوعات، سایت ها و خبرگزاری های استان و تبیین جایگاه و نقش روزنامه نگاران و خبرنگاران محلی در تحقق شعار سال و توسعه همه جانبه استان از دیگر محورهای جشنواره مذکور است.

به گفته فاضلی؛ علاوه بر بخش مسابقه جشنواره، در بخش ویژه سه موضوع «شعار سال»، «فرهنگ سازی و گفتمان سازی با موضوع اقتصاد مقاومتی» و «حجاب و عفاف، نماز و سبک زندگی اسلامی ایرانی و نقش مطبوعات در گسترش این فرهنگ» در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تصریح بر اینکه آثاری در جشنواره شرکت داده می شود که در فاصله زمانی ابتدای سال جاری تا دهم دی ماه ٩٤ در یکی از نشریات محلی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و تحلیلی مجوزدار استان به چاپ رسیده باشند، افزود: آثاری که در ضمائم استانی نشریات سراسری نیز چاپ شود امکان شرکت در جشنواره را دارند.

وی اضافه کرد: مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان هفتمین جشنواره مطبوعات محلی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری گیلان، بهمن ماه امسال همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

فاضلی با اشاره به نحوه ارسال آثار، اظهار کرد: علاقمندان به شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را از طریق الکترونیک به نشانی gilan.pressfestival.ir و یا از طریق پستی به دبیرخانه جشنواره به نشانی رشت، چهارراه پورسینا، خانه مطبوعات استان گیلان ارسال نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در خصوص جوایز هفتمین جشنواره مطبوعات محلی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان اظهار کرد: به نفرات اول تا سوم هر رشته در بخش مسابقه به ترتیب مبالغ پنج، چهار و سه میلیون ریال جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

وی افزود: همچنین در بخش ویژه از ٦ نفر برتر به انتخاب هیأت داوران تجلیل خواهد شد که به ٣ نفر اول مبلغ پنج میلیون ریال و ٣ نفر دوم مبلغ چهار میلیون ریال اهدا می شود.

این مسوول در پایان گفت: علاقمندان می توانند از طریق سایت های gilan.farhang.gov.ir و matbooatgilan.ir و شماره تماس ٣٣٣٢٣٦٢٩ دبیرخانه جشنواره از اطلاعات و اخبار جشنواره آگاهی یابند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار