معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: با توجه به ازدحام جمعیت در ایام اربعین امسال و تردد زائران تدابیر لازم برای راه اندازی مرز چیلات دهلران با مقامات عراقی به عنوان مرز کمکی در دست پیگیری و اجرا است.
کد خبر: ۱۷۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹ 26 January 2016

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: با توجه به ازدحام جمعیت در ایام اربعین امسال و تردد زائران تدابیر لازم برای راه اندازی مرز چیلات دهلران با مقامات عراقی به عنوان مرز کمکی در دست پیگیری و اجرا است.

به گزارش تابناک ایلام؛حسین کلانتری روز سه شنبه در نشست تقدیر از فعالان عرصه اربعین اظهار کرد: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی روز گذشته در آیین افتتاح 550 طرح بنیاد برکت که با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد از مهمانوازی مردم ولایتمدار استان در پذیرایی از زائران اربعین تقدیر کرد و گفت: استان ایلام و مهران دروازه عتبات عالیات است و این برند لایقی است که به مردم این استان داده شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به اضافه شدن زائران در مرز مهران تدابیری برای راه اندازی مرز چیلات دهلران به عنوان مرز کمکی برای اربعین سال آینده با دولت و مقامات عراقی صورت گرفته است .
وی ابراز امیدواری با راه اندازی این نقطه مرزی روند تردد زائران در ایام اربعین حسینی با سهولت بیشتر انجام شود.
وی گفت: روز گذشته 500 طرح بنیاد برکت به ریاست رئیس دفتر مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی انقلاب در پنج استان به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شدند که از این طرح ها 28 طرح مربوط به استان ایلام بود.
وی افزود: از این تعداد طرح در استان 14 طرح آنها تکمیل و 14 طرح دیگر نیز در حال اجرا است.
کلانتری تاکید کرد: در این ایام شاهد جشن پیروزی های متعدد نظام در تمای عرصه ها چون پیروزی دیپلماسی، جشن انقلاب و برگزاری انتخاباتی شکوهمند و مقوله ای بنام امنیت هستیم که این عوامل به برکت تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و مدیریت مدبرانه رئیس جمهوری و سایر عوامل اجرایی حاصل شده است.
وی افزود: عملکرد صحیح و اصولی همه آحاد ملت و مقامات دولتی و رهنمود های رهبر معظم انقلاب باعث پیروزی برجام شد که قدرت های بزرگ به این اقتدار ایران اذعان دارند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: صهیونیست ها و سعودی ها و سران استکبار به واقعیت این قضیه پی بردند که با نظام جمهوری اسلامی که اساس آن مردم است نمی توانند مقابله کنند.
کلانتری ضمن تقدیر از زحمات تمامی دستگاه های اجرایی استان در عرصه اربعین گفت: در این ایام با وفاق، همدلی و انجام شعار سال را تحقق یافت، خوشحالیم که اربعین امسال هم در کمال امنیت و با وجود همه کمبودها و ضعف ها برگزار شد.
وی اضافه کرد: باید بعد از برگزاری آیین ها دهه مبارک فجر و برگزاری انتخابات شکوهمند و استفاده از تجارب سال های گذشته ایام اربعین آمادگی لازم را برای خلق حماسه ای ماندگار دیگر در سال آینده داشته باشیم و از هم اکنون برنامه ریزی های لازم در این خصوص بعمل آوریم.
کلانتری به انتخابات هفتم اسفندماه سال جاری اشاره کرد و افزود: ما موظف به رعایت امانتداری و تامین امنیتی و سلامت انتخابات و حضور حداکثری مردم در این حماسه عظیم هستیم و در این راستا نیز فصل خطاب ما به همه مردم قانون است که قطعا با حضور پرشکوه مردم در این عرصه تمامی توطئه های دشمنان خنثی خواهد شد.
کلانتری تاکید کرد: مهم این است که مردم ولایتمدار استان بار دیگر در جایگاه واقعی و اصلی خود که همواره جزو سه استان های اول در عرصه انتخابات بوده است حضور پیدا کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: در مجموع می توان گفت که بیش از 80 درصد کار با همین امکانات موجود استانی بود که این مهم با درایت همه مدیران دستگاه های اجرایی و همکاری خوب مردم میسر شد.
حشمت الله عسکری افزود: بر اساس برآورده های دست آمده 85 درصد از کسانی که مرز مهران را برای تردد به عتبات عالیات انخاب کردند سال آینده نیز این مسیر را برمی گزینند ضمن اینکه بیش از 45 ردصد زائران که از مرز مهران تردد کردند برای بار دوم بودند که این مسیر را اتخاب کردند.
وی با اشاره به وضعیت منطقه آزاد تجاری مهران افزود: به دلیل اینکه با این منطقه برخورد مناسب انجام نشد این بود که کارشناسی لازم در این خصوص صورت نگرفت، چرا که اگر این مهم با کار کارشناسی شده برای تصمیم گیران جا بیفتد می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.
در این آیین و با حضور معاون سیاسی امنیتی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از مدیران دستگاه های اجرایی فعال در یام اربعین با اهدای لوح تقدیر شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار