مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: مساجد و بقاع متبرکه باید به مکانی برای تبیین اصل انتخابات تبدیل شود.
کد خبر: ۱۷۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 27 January 2016

 مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: مساجد و بقاع متبرکه باید به مکانی برای تبیین اصل انتخابات تبدیل شود.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محمد کارونددر نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان اینکه نباید از مراسم دهه فجر برای تبلیغات انتخاباتی استفاده کرد، بیان داشت: نباید برنامه‌های این دهه که آن را مدیون امام و خون شهدا هستیم، جهت‌دار کنیم.

وی بابیان اینکه هیئت‌امنا باید در این زمینه هوشیار باشند، تأکید کرد: نباید از این دهه بهره‌برداری شخصی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بابیان اینکه برای اولین بار در سال جاری مسئولیت کمیته مساجد ستاد دهه فجر بر عهده اوقاف گذاشته‌شده است، بیان کرد: اداره اوقاف در انجام کارها تنها نخواهد بود.

حجت‌الاسلام محمد کاروند بابیان اینکه برنامه‌ها با کمک سازمان تبلیغات، بسیج، ستاد اقامه نماز و برخی دیگر از نهادها برگزار خواهد شد، بیان کرد: تاکنون چهار جلسه در خصوص چگونگی برگزاری برنامه‌های دهه فجر برگزارشده است.

وی بابیان اینکه کمیته ستاد دهه فجر برای اولین بار در تمام شهرستان‌ها فعال خواهند بود، عنوان کرد: ریاست کمیته‌های هر شهرستان بر عهده اوقاف هر شهرستان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بابیان اینکه این کمیته در اولین قدم برنامه خاص خود را در امام زادگان و بقاع متبرکه برگزار خواهد کرد، ادامه داد: بقاع متبرکه باید برنامه‌های باشکوهی در این دهه برگزار کنند.

حجت‌الاسلام کاروند بابیان اینکه در بیشتر مساجد برنامه‌های دهه فجر برپا خواهد شد، بیان کرد: در هر شهرستان در ۱۰ مسجد به مدت ۱۰ شب برنامه‌های دهه فجر برگزار خواهد شد.

تبلیغات اسلامی همدان ۷۰ روحانی مستقر در روستاها دارد

وی بابیان اینکه تبلیغات اسلامی همدان ۷۰ روحانی مستقر در روستاها دارد، بیان داشت: روحانیون در روستاها به تبیین ارزش‌ها و سایر موارد خواهند پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بابیان اینکه حوزه علمیه استان همدان نیز ۱۳۰ مبلغ را با عنوان طرح هجرت به روستاها اعزام خواهد کرد، بیان کرد: تمام این ۲۰۰ نفر در ۱۰ روز برنامه خواهند داشت.

حجت الاسلام کاروند، بیان اینکه سازمان تبلیغات به‌غیراز ۲۰۰ نفر ۴۰۰ نفر دیگر را نیز به مناطق مختلف اعزام خواهد کرد، ادامه داد: روحانیون و مبلغان به بصیرت افزایی و تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی خواهند پرداخت.

وی بابیان اینکه یک مسجد به‌عنوان مسجد شاخص در شهرستان همدان برگزاری مراسم جشن انقلاب اسلامی را بر عهده خواهد داشت، افزود: مراسم بزرگ ۲۲ بهمن در امام‌زاده عبدالله برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بابیان اینکه اداره اوقاف استان با سازمان اوقاف کشور برای برگزاری محافل قرآن هماهنگی‌هایی را انجام داده است، ادامه داد: قاریان کشور در این محافل حضور خواهند داشت.

حجت‌الاسلام کاروند بابیان اینکه گردهمایی روحانیون در روز سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط حوزه علمیه برگزار خواهد شد، ادامه داد: ندای الله‌اکبر باید مانند سال‌های گذشته پررنگ‌تر در سراسر مسجد استان اعلام شود.

افتتاح کتابخانه بهاء الملک در همدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از افتتاح کتابخانه بهاء الملک خبر داد و گفت: ساختمانی به‌عنوان نمایشگاه برای این کتابخانه در محل آرامگاه بهاء الملک افتتاح خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: اداره اوقاف برای اجرا کردن نیت واقف تعدادی پزشک را به برخی از این ۳۲ روستا اعزام کرده است.

وی با اشاره به اینکه در جریان انتخابات مجلس ممکن است برخی از کاندیداها در سطح شهرستان‌هایی که موقوفه زیادی دارد برای جلب نظر مردم به اکاذیبی رجوع کنند که این مسئله پیگرد قانونی دارد، ادامه داد: برخی از کاندیداها ممکن است بگویند که اگر رأی بیاورم موقوفه‌ای را از حالت وقفی خارج کرده یا اینکه تبدیل به احسن کنم که باید مراقب بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بابیان اینکه فعالیت نادرست برخی کاندیداها باعث دوگانگی مردم می‌شود، ادامه داد: رسانه باید این موضوع را به مردم اطلاع‌رسانی کند تا مردم به‌راحتی فریب نخورند.

حجت‌الاسلام کاروند بابیان اینکه موقوفه مسئله شرعی است که نمی‌شود با سخنرانی مقطعی به آن ضربه زد، افزود: فعالیت نادرست برخی کاندیداها در این زمینه باعث ضربه زدن به افکار مردم می‌شود.

وی در ادامه به‌پیش فروش قبور اشاره کرد و افزود: پیش‌فروش قبور به علت سوءاستفاده برخی از افراد و ورود دلالان امکان‌پذیر نخواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان به قیمت قبور نیز اشاره کرد و گفت: قیمت قبور در سال جاری به هر قطعه ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار