معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در سال جاری 215 نفر در این استان به علت بیماری سرطان جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۷۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 29 January 2016
سید رشید غفاری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شناسایی 405 بیمار سرطانی در سطح استان افزود: سرطان معده با 72 مورد مرگ و میر بیشترین آمار فوتی را داشته است.
وی تغذیه ناسالم را عامل اصلی مبتلا شدن به بیماری سرطان اعلام کرد.
غفاری افزایش روبه رشد شیوع سرطان در استان را نگران کننده دانست و اظهارکرد: همکاری همه نهادها ذی ربط در راستای اجرای برنامه های عملی برای مبازه با سرطان ضروری است.
وی ورزش روزانه، اصلاح عادات غذایی بخصوص استفاده از ماهی، سبزیجات و لبنیات در سفره غذایی را از مهمترین عوامل پیشگیری از سرطان اعلام کرد.
غفاری با اشاره به برنامه های مهم دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای مقابله با شیوع سرطان گفت: جذب متخصص و ارتقا دانش و توانمندی تیم درگیر دانشگاه با سرطان و تجهیز وفعالیت پزشکی هسته ای، شیمی درمانی و اشعه درمانی و فعالیت چهار متخصص در این حوزه را از مهمترین برنامه های دانشگاه ذکرکرد.
وی یکی از اولویت های دانشگاه را پیشگیری دانست و اظهارکرد: آموزش مردم و تشخیص زود رس نیز تا حدود زیادی ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.
غفاری بیان کرد: کارشناسان مرکز بهداشتی در سطح استان در زمینه پیشگیری از سرطان آموزش های لازم را نیز به مراجعه کنندگان ارائه می دهند.
وی عنوان کرد: سالانه بیش از 75 هزار مورد جدید ابتلاء به سرطان در جامعه ایرانی اتفاق می افتد که قریب به 50 درصد این موارد به مرگ منجر می شوند.
کهگیلویه وبویراحمد بیش از 700 هزا نفر جمعیت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار