معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: بیش از 290 هزار تن انواع فرآورده های دام و طیور در این استان توسط کشاورزان و دامداران تا پایان سال جاری تولید می شود.
کد خبر: ۱۷۳۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ 01 February 2016

به گزارش تابناک یزد،نادر سلیم در حاشیه جلسه بررسی مسائل و مشکلات دامپروری ومرغداری ابرکوه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این میزان تولید شامل 204 هزار تن شیرخام، 13 هزار تن گوشت قرمز، 54 هزارتن گوشت مرغ، 21 هزار تن تخم مرغ و 220 تن عسل است.

این مسئول افزود: این میزان تولید فرآورده های پروتئینی استان نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش نشان می دهد.
وی ادامه داد: در این مدت علاوه بر تولیدات دامی، بیش از 457 هزارتن فراروردهای دامی خوراکی و غیر خوراکی شامل 300 تن پشم کرک ومو ، یکهزار و 920 تن آلایش خوراکی و 450 هزار تن آلایش غیرخوراکی شامل پوست و کود تولید شده است.
سلیم بابیان اینکه روزانه 540 تن شیرخام در استان یزد تولید می شود ادامه داد: از این میزان تولید شیر 200 تن آن به سایر استانهای همجوار صادر می شود.
معاون امور دام جهادکشاورزی یزد بابیان اینکه این استان در زمینه صنعت طیور سرمایه گذاری بسیار حائز اهمیتی انجام داده است خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته در بخش دامی ایجاد واحدهای کامل صنعتی و بهره وری بالا مجهز به سیستم مکانیزه تولید شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار