مازندران درحالی آماده برپایی سی و چهارمین انتخابات کشور می‌شود که همواره رکوردار مشارکت مردم در عرصه‌های سیاسی بوده است.
کد خبر: ۱۸۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ 25 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، آخرین آمار مشارکت مازندران به انتخابات سال ۹۲ بر می‌گردد که در سطح کشور رکورد دار بود و پایه‌های دولت تدبیر و امید در ساری تثبیت شد.

۱۵۱ داوطلب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران حدود یک هفته برای کسب ۱۲ کرسی تبلیغ کرده‌اند و مردم مازندران کمتر از ۲۴ ساعت فرصت دارند تا از بین این تعداد، منختبانشان را راهی خانه ملت کنند.

همچنین هفت داطلب خبرگان رهبری در مازندران حضور دارند که با رأی مردم باید سه نفر از دور انتخابات خداحافظی کنند و چهار نفر منتخبان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری شوند.

شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات شروع شده است و به گفته متولیان امر، همه شرایط برای برپایی انتخابات پرشور و سالم در استان مهیا است.

شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات شروع شده است و به گفته متولیان امر، همه شرایط برای برپایی انتخابات پرشور و سالم در استان مهیا است

ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران  می‌گوید: دراین دوره از انتخابات سه هزارو ۴۵ شعبه اخذ رأی با شش هزار و ۹۰ صندوق رأی پیش بینی شد و حدود ۶۰ هزارنفر نیزکار برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

استاندار مازندران تعداد واجدین شرایط رأی دادن دراین استان را دو میلیون و ۲۳۵ هزار نفر اعلام و ابراز امیدواری کرد تا مازندران در انتخابات هفتم اسفند ماه همانند سایرانتخابات شاهد حضور گسترده مردم باشد.

برای برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه سه هزار و ۴۶۰ بازرس در سه هزار و ۴۵ شعبه اخذ رأی ثابت فعالیت می‌کنند و به گفته حسن خیریان پور رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان مازندران، برای تحقّق دو وظیفه مهم اجرای دقیق قانون انتخابات مندرج در ماده ۲۵ قانون انتخابات از سه مکانیزم هر شهروند یک بازرس، تضمین حقوق نامزدها، استقرار بازرس ثابت در سه هزار و ۴۵ شعبه اخذ رأی استان استفاده خواهد شد و تخلّفات انتخاباتی رصد و در کوتاهترین زمان مورد پیگیری می شود.

وی تصریح کرد: در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری مجموعاً تعداد سه هزار و ۴۶۰ نفر بعنوان هیأت های بازرسی، بازرسین ویژه، سربازرسین و بازرسان مستقر در شعب اخذ رأی بر فرآیند برگزاری انتخابات مراقبت و ایفای نقش خواهند کرد.

نظارت ۳۴۶۰ بازرس بر انتخابات مازندران

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان ضمن سفارش به مجریان انتخابات مبنی بر رعایت اصل امانتداری و بی طرفی و رعایت دقیق قانون انتخابات به نامزدهای انتخاباتی نیز تأکید کرد با حفظ صبر و خویشتن داری و آرامش و رعایت اصول اخلاقی و دینی و قوانین و  مقررات در جهت حفظ آرامش فضای موجود و سلامت انتخابات کمک نموده و ضمن مراقبت بر رفتارهای انتخاباتی مسئولان ستادهای خود و طرفدارانشان از بروز تقابل و تنش اجتناب و با رقابت سالم برنامه‌های کاری خودشان را به مردم عرضه تا انتخاب آگاهانه مردم در روز هفتم اسفند ماه را تسهیل کنند.

وی از مردم تقاضا کرد تا برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در ساعات پایانی از همان ابتدای صبح به شعبات مراجعه و رأی خودشان را بدهند.

شهرستان‌های مختلف مازندران نیز برای برپایی انتخابات پرشکوه آمادگی کامل دارند و به گفته فرماندار شهرستان تنکابن  در حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس آباد سه هزار و ۵۲۰ نفر برای اولین بار می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

سید امیر حسینی جو تعداد رأی اولی‌ها در شهرستان تنکابن را دو هزار و سه نفر، رامسر ۸۸۹ نفر و عباس آباد نیز ۶۲۸ نفر بیان کرد.

حسینی جو بابیان اینکه برای این حوزه انتخابیه ۳۳۰ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: در شهرستان‌های تنکابن ۱۸۵ شعبه، رامسر ۸۲ شعبه و عباس آباد نیز ۶۳ شعبه اخذ رأی پیش بینی شد که زیر نظر یک هیات مرکزی، نظارت می‌شوند.

فضای پر شور انتخابات در رامسر

حسین شعبان سروری، فرماندار رامسر فضای انتخابات در این شهرستان را پرشور توصیف کرد و گفت: مردم آگاه و بصیر رامسر در کنار مردم انقلابی ایران اسلامی ایران در روز هفتم اسفند ماه با حضور با شکوه در پای صندوق‌های رأی، حماسه پرشکوه ۲۲ بهمن امسال را تکمیل می‌کنند.

وی با اشاره به این که ۸۲ شعبه‌های اخذ رأی در این شهرستان در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلام، آرا مردم را اخذ می‌نمایند، افزود: در ۴۸ شعبه شهری و ۳۴ شعبه روستایی در این شهرستان، ۵۹ صندوق ثابت و ۲۳ صندوق سیار رأی مردم در هفتم اسفند ماه اخذ می‌شود و در حوزه شهری، ۴۶ صندوق ثابت و ۲ صندوق سیار و در حوزه روستایی، ۱۳ صندوق ثابت و ۲۱ صندوق سیار آرا مردم را در این روز اخذ می‌کنند.

محمدرضا منصوریان، فرماندار سوادکوه شمالی بابیان این که انتخابات تجلی نمایش حضور همه جانبه مردم درصحنه‌های مختلف انقلاب و نشانگر اقتدار نظام جمهوری اسلامی است، گفت: یقیناً، مردم این خطه نیز چونان دیگر مردم نقاط ایران اسلامی و مازندران ولایتمدار در روز هفتم اسفند ماه حماسه‌ای بزرگ خلق خواهند کرد.

وی  شعبه‌های اخذ رأی این شهرستان در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را ۳۴ شعبه‌عنوان کرد و افزود: ۱۸ صندوق ثابت و ۱۶ صندوق سیار در این شهرستان رأی مردم را اخذ می‌نمایند.

وی با اشاره به این که ۹ شعبه شهری و ۲۵ شعبه روستایی در روز هفتم اسفند در این شهرستان آرا مردم را اخذ می‌نمایند، تصریح کرد: در حوزه شهری، ۷ صندوق ثابت و ۲ صندوق سیار و در حوزه روستایی، ۱۱ صندوق ثابت و ۱۴ صندوق سیار آرا مردم را در این روز اخذ می‌کنند.

همه امکانات و ملزومات لازم برای برگزاری انتخاباتی پر شور با حضور حداکثری مردم در شهرستان چالوس فراهم است

در شهرستان چالوس نیزچونان دیگر شهرستان‌های استان از مدت‌ها قبل تمهیدات لازم در راستای برگزاری شکوهمند انتخابات هفتم اسفند ماه اندیشیده شده است و به گفته فرماندار این شهرستان، همه امکانات و ملزومات لازم برای برگزاری انتخاباتی پر شور با حضور حداکثری مردم در شهرستان چالوس فراهم است.

محمدناصر زندی با اعلام این که ۱۰۳ شعبه اخذ رأی، آرا مردم را در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرها و روستاهای این شهرستان اخذ می‌نمایند، افزود: ۶۷ صندوق ثابت و ۳۶ صندوق سیار در این شهرستان رأی مردم را اخذ می‌کنند.

وی، با اشاره به این که ۶۴ شعبه شهری و ۳۹ شعبه روستایی در روز هفتم اسفند در این شهرستان فعالیت می‌نمایند، خاطر نشان ساخت: در حوزه شهری، ۵۷ صندوق ثابت و ۷ صندوق سیار و در حوزه روستایی، ۱۰ صندوق ثابت و ۲۹ صندوق سیار آرا مردم را در این روز اخذ می‌کنند.

در شهرستان آمل نیز حدود ۳۰۰ هزار نفر به‌ عنوان واجدین شرایط می‌توانند در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه آمل رأی دهند. احمد منفرد فرماندار آمل می‌گوید:۳۴۸ شعبه اخذ رأی در این حوزه انتخابیه تعیین شده است که از این تعداد ۲۴۹ صندوق ثابت و ۹۹ صندوق سیار است.

فرماندار آمل وضعیت تبلیغات و شور انتخاباتی را در این حوزه مثبت توصیف کرد و اظهار داشت: قبل از آغاز تبلیغات نشست‌های کارشناسی و توجیهی با داوطلبان و اعضای ستاد آنان با هدف لزوم رعایت عدالت و مقررات برای انجام تبلیغات قانونی برگزارشد.

بر اساس آخرین اطلاعات، اکنون ۱۰ نامزد برای گرفتن یک کرسی در این حوزه انتخابیه با هم رقابت دارند.

مازندران ۱۱۲ هزار رأی اولی دارد که ۱۸ هزار نفر آنان مربوط به شهرستان بابل است و برای اولین بار در سرنوشت سیاسی خود مشارکت خواهند کرد.

محمد تقی عباسپور فرماندار بابل با بیان اینکه تخلفات فردی مشاهده نشده و آنچه بوده است برای عموم نامزدها رخ داده است افزود: به راه انداختن کاروانهای تبلیغاتی با ماشین و موتور از دیگر مواردی بوده است که تذکرات لازم به آنها داده شد.

وی تعداد جمعیت شهرستان بابل را بیش از ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در حوزه انتخابیه شهرستان بابل ۵۰۹ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۱۷۹ شعبه شهری و ۳۳۰ شعبه روستایی می‌باشد

شهرستان بابل برای رقابت در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارد که دو نفر از آنها به مجلس راه خواهند یافت.

انقلاب اسلامی ایران در آستانه چهلمین سال بوده و این پویایی مدیون برگزاری انتخابات است که مشروعیت و مقبولیت نظام را تضمین می‌کند  ومردم مازندران در چهارمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری مشارکت ۷۵ درصد و در انتخابات نهمین دوره مجلس مشارکت بیش از ۷۶ درصدی داشته‌اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار