یک کارشناس مشاوره خانواده گفت: اگر زن می‌خواهد محبت او در دل شوهرش زیاد شود باید نسبت به او دل‌سوزی داشته و عیب او را عیب خود بپندارد.
کد خبر: ۱۹۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰ 01 March 2016
به گزارش تابناک مازندران، دکتر ابراهیم اندرخورا در همایش مبلغات سنتی که تحت عنوان «مشکلات جوانان» در مجتمع فرهنگی هنری کوثر اداره تبلیغات اسلامی بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: کودکان نعمت‌هایی هستند که خداوند به پدر و مادر ارزانی داشته و باید به‌نیازمندی‌های آنان در محیط خانواده پاسخ گفته شود.

وی با بیان اینکه کودکان به داشتن خانواده‌ای مهرورز و هماهنگ احتیاج دارند، افزود: هر بار که پدر و مادر به روی فرزند خود لبخند می‌زنند، پیام مهمی به وی می‌رساند که «تو اهمیت داری»، به این ترتیب شالوده اعتماد به‌نفس کودک در دوره خردسالی می‌شود.

این کارشناس مشاوره خانواده، یکی از بهترین هدایایی که پدر و مادر می‌توانند به فرزندانشان بدهند را امکان شاد زیستن و شاد بودن آنها دانست و تصریح کرد: برای شاد بودن، به ثروت و دارایی فراوان نیازی نیست بلکه می‌توان با ساده‌ترین امکانات کودکان را شاد کرد.

اندرخورا خاطرنشان کرد: کودکانی که بتوانند احساسات و عواطف شاد درونشان را بشناسند، می‌توانند آن را در سراسر زندگی خود حفظ کنند.

وی با بیان اینکه زن و شوهر باید در برابر سخنان تند و خشنی که از همسر خود می‌شنوند، متانت و سعه‌صدر نشان دهند و صحنه نزاع را با هوشمندی به مجلس مزاح تبدیل کنند، تأکید کرد: تأثیر آهنگ صدا و حرکت دست، چشم، لب و ابرو هنگام سخن گفتن از تأثیر واژه‌ها در ایجاد محبت مهم‌تر است.

این استاد مشاور خانواده، دوست داشتن، ابراز عشق و محبت زن و مرد با رعایت برخی موازین و ملزومات به یکدیگر را موجب گرمی بیشتر کانون خانواده دانست و گفت: اگر می‌خواهید زندگی شیرین و آرامی داشته باشید و از زندگی خود لذت ببرید باید عشق، علاقه، مهر و محبتتان را به همدیگر ابراز کنید.

اندرخورا ادامه داد: اگر زن می‌خواهد محبت او در دل شوهرش زیاد شود باید نسبت به او دل‌سوزی داشته و عیب او را عیب خود بپندارد، به کارهای شوهرش بی‌توجه نباشد و موفقیت او را بزرگ شمارد و پا به پای او گام بردارد.

وی با بیان این نکته که قلب سرچشمه احساسات و تمایلات است، اضافه کرد: اگر همسری در کشتزار قلب خود، بذر عشق و محبت به همسرش را کاشت، یک عمر نشاط، شادابی، بالندگی، نوآوری، پویایی، معنویت، موفقیت و خوشبختی درو خواهد کرد.

این کارشناس مشاوره خانواده با بیان اینکه اسلام از ما می‌خواهد که دوستی و محبت خود را نسبت به هر کس که دوست داریم بیان کنیم و این امر در زندگی خانوادگی ضروری است، اظهار کرد: در اینکه زن و شوهر یکدیگر را دوست دارند سخنی نیست ولی گاهی بدون علت خاصی کدورت پدید می‌آید و در چنین حالتی مرد و زن نسبت به رفتارهای یکدیگر به دیده تردید می‌نگرند.

وی در پایان گفت: برای پیش‌گیری از ایجاد محیط غم‌آلوده در زندگی، فاصله خود را با همسرتان حفظ کنید،  چند ساعت در روز او را با همان احترامی که در اول آشنایی به هم داشته‌اید صدا کنید، همدیگر را با لقب آقا و خانم مورد خطاب قرار دهید، در برابر هم برخیزید و همان احترامی که در حضور غریبه‌ها نسبت به هم دارید را رعایت کنید، این گونه است که بار دیگر شادی به زندگی زناشویی شما باز می‌گردد.

بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار