رئیس سازمان میراث فرهنگی:
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در سال آینده رونق اقتصادی آغاز می شود و ملت راه پیشرفت ، توسعه و عزت را طی خواهند کرد.
کد خبر: ۱۹۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 08 March 2016
به گزارش تابناک یزد،  مسعود سلطانی فر دوشنبه شب درجلسه شورای اداری ابرکوه افزود: همچنین در سال آینده شرایط خوبی برای معشیت مردم ، اشتغال جوانان و ایجاد فرآیند تامین اجتماعی بهتر را شاهد خواهیم بود.
وی اظهار کرد: لازم می دانم از ملت قهرمان ایران که در انتخابات هفتم اسفند حماسه آفریدند تشکرکنم که بابلوغ سیاسی بالا بدور از بداخلاقی ها ، ناهنجاریها هرکس نظرش را با رای خود اعلام کرد که این بزرگترین دستاورنظام مقدس جمهوری اسلامی یعنی تحقق مردم سالاری دینی بودکه به دنیا نشان دادند.
این مسئول خاطرنشان کرد: مردم در این انتخابات نمایندگانی را برگزیدند و به مجلس دهم فرستادند که بنیانگرمطالبات مردم وخواست ورویکردی بود که درخرداد92بعنوان قدم اول و در هفت اسفند 94قدم محکمتری رابرای تثبیت خواسته هایشان که به برکت رهبریهای مقام معظم رهبری وتدابیر ایشان بود تحقق یافت .
معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: با اشاره مسله برجام به فرجام به لغو تحریم ها وحفظ حقوق هسته ای خود برگ زرینی بدست آوردیم و این پیروزی ها با حمایت های رهبر معظم انقلاب و نکته سنجی رئیس جمهوری وتلاش تیم هسته ای توانستیم کشور را ازحالت بحران بیرون بکشیم و در مسیر توسعه قرار بدهیم.
وی ادامه داد: مردم شریف و متدین استان یزد صحنه های زیبائی در استفبال از رئیس جمهوری و خدمتگزاران خود به نمایش گذاشتند ،
امروز مردم استان یزد با حمایت ها واستقبال گسترده از کاروان تدبیر و امید برگ زرین دیگری درنظام مقدس جمهوری اسلامی رقم زدند.
این مسئول تاکید کرد: این استقبال باشکوه مردم تعهد و وظیفه ماراسنگین می کند و امیدواریم لیاقت خدمتگزاری به این مردم خوب و متدین را داشته باشیم .
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابیان اینکه شهرستان ابرکوه ظرفیت های خوبی درحوزه میراث فرهنگی و گردشگری دارد خاطرنشان کرد: درحوزه جذب گردشگر این شهرستان می تواند با مشارکت بخش خصوصی رشد و توسعه پیدا کند و در این زمینه اشتغال پایداری را رقم بزند.
سلطانی فر افزود: ابرکوه که منزلگاه و قدوم مبارک امام رضا (ع) است این بزرگترین امکان رامی دهد این شهرستان به عنوان منطقه گردشگری کشور شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: با ایجاد زیرساختهای لازم برای گردشگران داخلی و خارجی ، شهرستان رشد و توسعه خوبی پیدا خواهد کرد .
به گزارش ایرنا،وی بابیان اینکه می توان همین خانه های قدیمی شهرستان ابرکوه را به اقامتگاه مسافران و گردشگران تبدیل کرد، افزود: به عنوان نماینده رئیس جمهوری از بخش خصوصی در جهت رونق گردشگری حمایت خواهم کرد.
فرماندار ابرکوه نیز دراین آیین با تشکر از حضور معاون رییس جمهوری ورییس میراث فرهنگی کشورافزود: شهرستان ابرکوه به لحاظ اینکه به عنوان شهر نمونه گردشگری کشور مطرح و از سوی دولت مصوب شده است و با توجه به داشتن بیش از 400 اثر تاریخی و طبیعی درخت سرو با قدمت چهار هزار و 500 ساله که درجهان نمونه است به عنوان پایگاه حوزه گردشگری تبدیل شود.
سید نبی رسولی ادامه داد: منزلگاه امام رضا (ع) ، روستاهای هدف گردشگری ،خانه آقازاده ابرکوه نمادی از هنر معماری سنتی ایران زمین به عنوان آثار تاریخی شاخص ایران از سوی دولت که در پشت اسکناس 20 هزار ریالی حک شده است ، سرو کهنسال 4500 ساله ، گنبد عالی ، ارگ شهرسب ابرکوه بعنوان ارگ دوم ایران ، بافت قدیم 143هکتاری شهر ابرکوه آثار تاریخی و طبیعی شاخص ابرکوه هستند که زمینه سرمایه گذاری دارند .
وی از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خواست زمینه ثبت جهانی سرو 4500 ساله ابرکوه و بافت تاریخی 143 هکتاری این شهر را فراهم کند.
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیرجاده اصلی یزد شیراز قرار دارد و فاصلة این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار