به همراه گزارش تصویری؛
تعدادی از طلاب یزدی در اعتراض به سخنرانی رئیس جمهور در جمع مردم یزد و نام بردن از رئیس دولت اصلاحات و استقبال مردم از این موضوع، تجمع کردند.
کد خبر: ۱۹۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 10 March 2016
به گزارش تابناک یزد، حسن روحانی هفدهم اسفند ماه در سفر به یزد در جمع ده ها هزارنفری مردم در میدان امیرجخماق یزد با اشاره به سابقه آشنایی خود با استان یزد از نمایندگان دوره اول مجلس شورای اسلامی نام برد که در بین آنها نام رئیس دولت اصلاحات نیز وجود داشت. بعد از اعلام نام خاتمی، مردم حاضر در میدان، واکنش نشان داده و وی را تشویق کردند.
بعد از بازگشت روحانی از یزد، پیامک های گسترده ای مبنی بر اعتراض به هنجارشکنی در سفر رئیس جمهوری  ارسال شد و برخی سایت های خبری وابسته جریان خاص در استان نیز با ارسال اخباری مبنی بر تجمع اعتراضی مردم و طلاب، مردم را تشویق به تجمع کردند.
هرچند این رسانه ها، بعد از ساعتی از لغو تجمع خبر دادند اما شبکه های اجتماعی فعال بوده و مردم را دعوت به حضور در تجمع کردند.
این در حالی است که روابط عمومی یکی از نهادها نیز با دعوت از مردم به صورت پیامکی از آنچه "تجمع جمعی از مردم در دفاع از فرهنگ دارلعباده و اعتراض به حرکات برخی گروه های معاند" نام برده بود دعوت به تجمع کرد.
تجمع صبح روزگذشته با تعطیل شدن کلاس های درس در حوزه یزد با شرکت بیش از یکصد نفری طلاب در مسجد مصلی یزد برگزار شد.
آنچه سایت بسیج نیوز روایت کرده حاکی است، حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه حومه شرقی یزد در خصوص سخنان دیروز رئیس جمهور در یزد و هنجارشکنی هایی که توسط وی صورت گرفت،گفت: هر چند مردم استان یزد امیدوار بودند که سفر رئیس جمهور همراه با برکاتی برای استان باشد اما روز گذشته مشاهده کردند که هنجارشکنی ها و حرمت شکنی ها در این سفر بیش از برکات آن بود.متاسفانه این اقدامات مختص روز سفر نبود و قبل ازآن نیز نمونه هایی فراوانی از هنجارشکنی ها در استان دیده شده بود. استان یزد استان دارالعباده و دارالعلم بوده و مهد پرورش شخصیت های علمی،ادبی و فرهنگی به نامی بوده است، جناب روحانی کمتر از این بزرگواران به  عنوان افتخارات یزد نام برد و بیشتر به افراد فتنه گر و یا فتنه زده پرداخت که به نظر می رسد این سفر در پرتو انتخابات برای جبران سفر مازندران وی تدارک دیده شده بود. قرآن می فرماید برخی افراد پس از ورود به یک شهریا روستا، یک تحول ضدفرهنگی در آن شهریا روستا به وجود می آورند به عبارتی بهتر می توان گفت عزیزان آن شهر ذلیل و ذلیلان عزیز می شوند. در سفرروزگذشته رئیس جمهور این مطلب قرآنی عینیت پیدا کرد چرا که هم درجهت تطهیر کسانی که ممنوع التصویرو مجهول الهویه و فتنه گر بودند اقدام شد و هم آمارهای خلاف واقع از دولت قبل عنوان شد که خلاف اخلاق بود.در جلسه عصر دیروز که به عنوان دیدار رئیس جمهور با علما،نخبگان و ایثارگران مطرح شده بود آنچنان گزینشی عمل شده بود که ایثارگران و رزمندگان به ندرت دیده می شند و افرادی که قبل از صحبت رئیس جمهور به ایراد سخن پرداختند نیز افراد معلوم الحالی بودند که درصدد تغییر هویت فرهنگی شهر تلاش کردند. یک نکته جالب توجه در خصوص این افراد این بود که درابتدای ایراد صحبت های خود از ذکر نام خدا هم امتناع کردند.مردم ولایت مدار یزد از این رفتارها ناراحت و نگران بوده و شکایت خود را به امام عصر خویش(عج) و نائب برحقش امام خامنه ای (مدظله العالی) خواهند برد و امیدواریم دست حضرت ولی عصر برای نگهداری از این نظام و انقلاب بر سر آن همچنان باقی باشد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار