کد خبر: ۲۱۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 19 April 2016

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان البرز ، ساخت مصلای نماز جمعه فردیس نیازمند مشارکت مردم است تا تکمیل این طرح زودتر انجام شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری روز سه شنبه در جمع اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان فردیس در محل مصلای افزود: دولت بودجه کافی برای ساخت مصلای های نماز جمعه ندارد باید از مردم و نماز گزاران در ساخت مصلای نماز جمعه کمک گرفت.

وی اظهار کرد: امروز شاهد حضور خودجوش و پرشور مردم برای مشارکت در ساخت مساجد و مصلاها که از باقیات الصالحات است هستیم و برخی افراد با تقبل حتی یک آجر در این امر مشارکت داشته باشند.

وی افزود: قشر بانوان در بخش نذورات می توانند کمک شایانی کنند.

حسینی نوری گفت: یکی از عبادات مهم در اسلام نماز جمعه است که اگر فلسفه نماز جمعه را مورد بررسی قرار دهیم می بینیم که نماز جمعه نیازهای عرفان، معنویت، سیر و سلوک واقعی، سیاست، دوست یابی و مسائل و مباحث مختلف نیاز انسان را پاسخ می دهد و حلقه ارتباطی مردم با مسئولان است.

وی با یادآوری اینکه نماز جمعه بهترین مکانی است که مؤمنان در آن مکان دور هم جمع می شوند و سیاست های نظام اسلامی در این مکان ها تبیین می شود، افزود: نماز جمعه باعث افزایش و نهادینه کردن بیداری اسلامی در جامعه می شود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه موجب می شود تا مسلمانان با همدلی و همبستگی بیشتر مقابل دشمنان جمهوری اسلامی مقاومت کنند خاطرنشان کرد: حضور مردم شهرستان فردیس در نماز جمعه تأثیر بالایی در بالا بردن روحیه ایمانی، مقاومت، ایستادگی و استکبارستیزی دارد.

وی با ابراز اینکه وحدت و همبستگی مسلمانان با حضور در اجتماعات اسلامی و دینی همچون نماز جمعه برای دشمنان نمایان می شود، گفت: نماز جمعه صحنه نمایش همدلی مردم برای جهانیان است.

وی با اعلام اینکه اولین اثر حضور در نماز جمعه تقویت تقوا و دین مداری است، افزود: نماز جمعه مرکز آگاهی یافتن مردم از تحولات جامعه بوده و بینش صحیح سیاسی را به مردم می دهد.

وی با اظهار اینکه نماز جمعه پایگاه امنی در جهت پرورش نیروهای دلسوز برای انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: نماز جمعه سنگر دشمن شناسی مردم و سنگری برای خدمت رسانی مسئولان به مردم است.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان البرز گفت: نماز جمعه شهرستان فردیس یکی از بهترین نماز جمعه استان و در سطح کشور به لحاظ جمعیت و کم و کیفی نظام و انضباط را دارد.

حسینی نوری افزود: مصلای نماز جمعه فردیس از از معماری و سازه خوب طراحی شده است و این نشان می دهد که در تمام بخشها و زمینه ها برنامه ریزی لازم را انجام دادند.

وی در ادامه افزود: در احداث مصلاها آن چیزی که برای ما اهمیت دارد ضریب امنیت مصلا است.

امام جمعه شهرستان فردیس نیز در این نشست گفت: با توجه به این که درکنار مصلای قبلی فردیس چنین پروزه به عنوان پروژه جدید مصلای جدید فردیس در نظر گرفته شده و زمین آنرا از سوی شهرداری کرج به متراژ حدود دو هکتاربرای ساخت بزرگترین مصلای فردیس واگذار شد.

حجت الاسلام علی اکبر ایمانی افزود: حدود دو سال طراحی مصلای طول کشید خود رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مراسم کلنگ زنی حضور داشتند کار اجرایی آن آغاز شد.

وی افزود: ما یک مجموعه به نام شورای ائمه جمعه هستیم و در راس آن رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در راس آن قرار دارد در کارهایی که اتفاق می افتد آنها نیز باید در جریان قرار بگیرند و هم کمکهایی را در طول پروژه داشته باشند.

وی گفت: حدود یک بخشی از اعتبار را ائمه جمعه دادند هر سال 500 میلیون تومان شهرداری کرج به ساخت مصلای فردیس کمک می کنند.

اگر کار پیش برود و پشتیبانی شود مصلای فردیس تا دو سال دیگر آماده بهره برداری می شود.

امام جمعه شهرستان فردیس افزود: پروژه مصلای فردیس در کشور منحصر به فرد است بااین کیفیت طراحی شده است شاهد به ثمر نشستن آن باشیم.

در این نشست اعضای ستاد نماز جمعه و ساخت مصلای فردیس حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار