امام جمعه فریدونکنار
امام جمعه شهرستان فریدونکنار با اشاره به گستاخی‌های اخیر سیزدهمین دوره اجلاس سازمان همکاری اسلامی، گفت: دلارهای نفتی عربستان روح شرافت بعضی صاحبان قدرت در کشورهای اسلامی را از بین برده است.
کد خبر: ۲۱۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱ 22 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز جمعه فریدونکنار در مصلای قدس این شهرستان اظهار کرد: مراسم اعتکاف در واقع مانوری از معنویت است که برای مبارزه با هواهای نفسانی و شیطان و حمایت از مسیر معنویت حائز اهمیت است.

وی افزود: حضور اقشار مختلف مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان انقلابی ایران اسلامی نشان از علاقه برای تفکر در اعمال گذشته و برنامه‌های آینده زندگی دنیا و آخرت مردم دارد.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: اعتکاف حرکت بسیار معنوی برای یافتن خویش و وصل و ورود به حریم معبود تلقی می‌شود که دارای فضیلت بسیار زیاد است.

جلالی ادامه داد: اعتکاف وسیله‌ای برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است و می‌توان با اعتکاف سد بسیار بزرگی برای جلوگیری از تغییر هویت دینی که از مهم‌ترین اهداف دنیای استکبار است، درست کرد.

وی با تأکید بر نقش بسیار مهم اعتکاف در جلوگیری از نفوذ فرهنگی، بیان کرد: جوانان باید در انقلاب اسلامی متدین، انقلابی، مصمم، هوشیار، باانگیزه، امیدوار، اندیشه‌ورز، شجاع و فداکار باشند و این در حالی است که دشمنان می‌خواهند قشر جوان ایران اسلامی تنبل، پرخواب، بیکار، موادفروش، معتاد، جلف، بدون اشتغال و بی‌مسئولیت شود.

جلالی خاطرنشان کرد: آمریکا و همه دشمنان اسلام از اینکه ایران اسلامی الگوی کشورهای دیگر و جوانان مسلمان باشد می‌هراسند و در همین راستا با توطئه‌های مختلف برای فریب و دور نگه‌ داشتن همه ممالک اسلامی و جوانان مسلمان از فرهنگ غنی انقلاب اسلامی ایران برنامه‌ریزی و تلاش دارند.

وی بیان کرد: حمایت‌های مالی، فرهنگی، معنوی و فکری در برگزاری مراسم اعتکاف تحسین‌برانگیز است و از همه این افراد تقدیر می‌کنیم و امیدواریم این حمایت‌ها بیشتر شده و مراسم اعتکاف باشکوه‌تر برگزار شود تا وسیله‌ای برای مصون نگه داشتن جوانان باشد.

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: همه گناهان معتکفان بخشیده می‌شود و لازم است حضور اقشار مختلف مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان در این آیین بیش از پیش باشکوه باشد.

جلالی با اشاره به شکست سنگین تفنگ‌داران آمریکایی در ماجرای طبس، یادآور شد: این توطئه مستکبران فقط با امداد غیبی الهی برای جمهوری اسلامی ایران ختم به خیر شد و آمریکا نتوانست به اسلام و ایران اسلامی صدمه‌ای بزند.

وی تصریح کرد: دشمنان با همه برنامه‌ریزی‌های کارشناسی و با بهره‌گیری از بهترین نظامی‌ها آماده کودتا و حمله نظامی به نظام جمهوری اسلامی بودند اما امداد الهی مانع به ثمر نشستن اهداف آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی شد.

جلالی بیان کرد: آمریکا همه راه‌های خود را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی در ایران اعمال کرده اما امروز دیگر باراک اوباما لب به اعتراف گشوده که هر کس با ایران سر ناسازگاری داشته باشد هیچ سودی نمی‌یابد.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در ایران پشتوانه الهی دارد، ادامه داد: هرچند نواقص و کاستی‌هایی در مسیر خدمت به مردم و مدیریت دستگاه‌های اجرایی از سر نادانی، کم‌ایمانی و غیرعمدی وجود دارد اما اصل نظام و استقرار حکومت اسلام و قرآن مورد عنایت امام زمان (عج) و پروردگار متعال است.

وی درباره سازمان همکاری اسلامی نیز خاطرنشان کرد: سیزدهمین دوره اجلاس سازمان همکاری اسلامی در استانبول ترکیه برگزار شد که بعد از سازمان ملل به‌عنوان دومین سازمان بین دولت‌ها و ملت‌ها است که از 57 کشور اسلامی از چهار قاره دنیا در آن عضویت و شرکت دارند.

جلالی اظهار کرد: هدف اصلی تشکیل سازمان همکاری اسلامی از سال 1969 میلادی تاکنون ایجاد وحدت و همگرایی و دفاع از مصالح ملی مسلمانان و اتحاد و وحدت مسلمانان و دفاع از مظلومیت فلسطین و مبارزه با صهیونیست بوده است ولی به مرور زمان و فراموش کردن یاد خدا و قیامت و گرایش به دلارهای نفتی عربستان، روح شرافت، استقلال و عزت را از جمعی از سران اسلامی ربوده و آنها را آن‌چنان گستاخ و بی‌ادب در مقابل خدا و ملت و قرآن قرار داده که امروز به‌جای مبارزه با اسرائیل به‌ دنبال اتحاد و دوستی با صهیونیست هستند.

وی افزود: بعضی سران کشورهای اسلامی به‌جای حمایت از کشورهای ستمدیده و محروم از استکبار دفاع می‌کنند و در همین مسیر حزب‌الله قهرمان که افتخار جهان اسلام است را تروریسم معرفی می‌کنند.

جلالی در پایان گفت: جسارت در این موضوع هرچند که با هم‌گرایی کشورهای مسلمان به‌عنوان قطعنامه تصویب و قرائت نشد اما بسیار زشت بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار