محسن بوالحسنی شاعر «از من بعید» و «مفاجا»:
تابناک تهران - کسانی که اخبار کتاب های در انتظار برای عرضه در نمایشگاه کتاب امسال را دنبال می کنند به ویژه آنهایی که به کتاب های شعر بیشتر از بقیه انواع آن علاقه دارند اما در جریان اخبار مربوط به آن نیستید بد نیست بدانید که «مفاجا» کتاب شعر سپید تازه محسن بوالحسنی یکی از کتاب های شعری ست که خودشان را به نمایشگاه امسال می رسانند.
کد خبر: ۲۲۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 30 April 2016
رسیدن کتاب «مفاجا» به نمایشگاه کتاب برای کسانی که کارهای محسن بوالحسنی را دنبال می کنند خبر خوبی ست. شاعری که اخیرا از او کتاب های از من بعید  و اولین پنج شنبه را خواندیم که اولی  مجموعه شعر و دومی شناختنامه ام کلثوم خواننده ی بزرگ مصر است.

حالا این شاعر جوان که البته خودش می گوید خسته است قول رسیدن یکی از کتاب هایش به نمایشگاه کتاب امسال را به ما می دهد: «مفاجا»
او می گوید: « این کتاب را دوسال پیش به ناشر سپردم ولی به دلایلی قراراست امسال و برای نمایشگاه کتاب منتشر شود. بنابراین شعرهایی که در مفاجا می خوانید حدودا برای سال های 91- تا 93 هستند و چهارمین مجموعه سپیدی ست که ازمن روانه بازار نشر می شود.»

او در جواب اینکه حال و هوای شعرهای مفاجا چگونه است؟ می خندد و می گوید: «حال و هوای این شعرها ابری ست. مثل وقتی که بخواهی برای هوای ابری یا خوابی که در گرگ و میش اتفاق می افتد کلمه ای پیدا کنی که بتوانی برای کسی تعریفش کنی.»

او ادامه می دهد: «نوشتن برای من یک تجربه است. تجربه در زبان و عاطفه زبانی در شعر.»

بوالحسنی درباره اینکه بعد از مفاجا چه کارهایی در دست انتشار دارد می گوید: «تقریبا سه کار دیگر به صورت آماده یا در مرز آمادگی دارم. یکی گزین گویه شمس تبریزی است که تقریبا چهارسال است که نهایی شده ولی تقریبا بی سرانجام مانده. دیگری شناختنامه عبدالحلیم حافظ خواننده مصری ست که هنوز به ناشر نداده ام. و دیگری رمانی ست که بیشتر از همه عمرم نسبت به آن وسواس دارم و فکر می کنم نسخه ابتدایی اش تا دو یا سه ماه دیگر تمام شود اما فگر می کنم به دلایل فراوان انتشار کتاب در دوره ای که ما زندگی می کنیم و برای آدمهایی مثل من با عدم انتشار تفاوتی ندارد.»

از او درباره دلیل ناامیدی اش می پرسم. می گوید: «یک جمله از نادر ابراهیمی در ذهنم مانده: «هر سلام تازه اندوهی تازه است.» فکر می کنم، هر کتاب تازه هم اندوهی تازه است. اینکه چرا و... بماند. خیلی اهل غر زدن نیستم. شما بنویس: فرسودگی»

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار