آیت الله اعرافی عنوان کرد
رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: مهمترین کار ما در مسجد باید جذب جوان و نجات نسل جوان از طوفانی که به سمت او روانه است، باشد، مهمترین هدف ما باید نجات نسل جوان امروز و هدایت آنها به سمت قله های بلند باشد.
کد خبر: ۲۲۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷ 05 May 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد خبری دومین دوره سفیران آسمانی، آیت الله اعرافی در این مراسم که در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد گفت: در نهج البلاغه حضرت علی(ع) در دو جا با عشق سخن می گویند که یکی در مورد قرآن و دیگری در خصوص پیامبر(ص) است.

وی بیان داشت: از بعثت رستاخیزی بالاتر در عالم ملک نداریم، چون تجلی خداوند رخ داد و همه رسالت انبیا در پیامبر(ص) جمع شد و پیامبر(ص) گشاینده درب های بسته است و از این رو مبعث روز بسیار مهم و ارزشمندی است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: بعثت پیامبر(ص) گشایش های بسیاری را ایجاد کرد و رحمانیت و عطوفت داشتند و از سوی دیگر ایشان مظهر مقابله با استکبار و دشمن بودند.

آیت الله اعرافی گفت: شعار اسلام رحمانی هم به معنای حذف جهاد و مقاومت نیست و نباید برخی این موضوع را مطرح کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مساجد گفت: باید همه نهادها در راستای گسترش مساجد کوشیده و برای هر 500 نفر یک مسجد فعال بوده و هر مسجد دارای یک یا دو امام جماعت فعال و از سوی دیگر هر مسجد دارای یک درآمد پایدار و اقامه سه وعده نماز باشد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: از سوی دیگر باید به گونه ای رفتار کرد که اقدامات فرهنگی در مساجد گسترش یابد و بکوشیم تا همواره مسجد در طراز اسلامی داشته باشیم.

آیت الله اعرافی گفت: باید در گسترش این موضوع و الگو کوشیده و به عنوان یک مطالبه جدی آن را گسترش دهیم.

وی گفت: مهمترین کار ما در مسجد باید جذب جوان و نجات نسل جوان از طوفانی که به سمت او روانه است، باید باشد، مهمترین هدف ما باید نجات نسل جوان امروز و هدایت آنها به سمت قله های بلند باشد و برای این کار باید جوان را شناخته و وظایف خود را در این زمینه بدانیم.

امام جمعه قم تصریح کرد: نوجوان و جوان سرشار از نیرو و توانایی است و باید از این انرژی جوان استفاده کنیم تا این فرصت به تهدید تبدیل نشود، از سوی دیگر استقلال خواهی نیاز جوان است که باید در برنامه ریزی ها و کارها مد نظر داشته باشیم.

وی گفت: جوان از ذهن خلاق و پذیرا برخوردار است، که باید از این فرصت نیز استفاده کنیم و این برای ما امر بسیار مهمی است که نباید نادیده بگیریم. جوان پذیرای اندیشه های نو و ابتکارات است.

آیت الله اعرافی افزود: انتخاب گری در جوان و آرمان گرایی از دیگر مسائلی است که جوان به آن اهتمام دارد و از سوی دیگر جوان غرور و خودخواه است که باید مراقب این مسائل بوده و از استعدادهای جوانان نیز استفاده کنیم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه عنوان داشت: جوان به دنبال شبکه دوست یابی است و این گروه هم سن و سال ها نقش بسیاری روی نوجوان و جوان دارد و این شبکه آرام آرام نقش بیشتری نسبت به شبکه خانواده خواهد داشت.

وی با اشاره به ریسک پذیری جوان گفت: این موضوع نیز امری است که باید در مساجد و کانون های مساجد مورد توجه قرار گیرد، تعلقات جوانان کم است و این امر موجب ریسک پذیری جوان خواهد شد.

امام جمعه قم با اشاره به وظایف ما در برابر جوانان گفت: اکرام و احترام، مدارا کردن با جوانان، پذیرش عذرجوان، رعایت خاصه های طبیعی جوان، مشورت کردن با جوان، مشارکت و نقش دادن به جوان و.... از جمله وظایف ما در برابر جوان است و اصل کلید موفقیت مدیریت جوان این است که دل و عقل او به شما جذب شده و به شما اعتماد کند.

آیت الله اعرافی با اشاره به این موضوع که چه کار کنیم که امام جماعت مدیر فرهنگی خوبی باشد گفت: اگر ما بخواهیم الگوی مسجدی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم، محور آن امام جماعت است.

وی گفت: امام جماعت باید با نظم باشد و از سوی دیگر در نمازهای خود وقت را رعایت کرده و با قرائت درست نماز را بخواند و از سوی دیگر اخلاق تعاملی داشته باشد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: از دیگر ویژگی های امام جماعت آراستگی متناسب، آشنایی با احکام و معارف، مطالعه کردن قبل از هر سخنرانی و استفاده از منابع مناسب، آشنایی با فنون مشاوره، نگاه جامع به همه شرکت کنندگان با رویکرد جوانان، منطق جذاب و پرهیز از پرخاش، الگوی رفتاری مناسب و...... است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار