کد خبر: ۲۳۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱ 16 May 2016
تابناک گیلان - فرماندار فومن با تاکید بر روند کند صدور اسناد مالکیت روستایی این شهرستان، گفت: ۶۰۰ پرونده برای صدور اسناد روستایی تشکیل شده اما در طول سال ۹۴، حدود ۱۱۲ سند صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، میرشمس مومنی‌زاده، فرماندار فومن عصر امروز (26اردیبهشت) در جلسه با دهیاران و نشست با مسئولان استانی در راستای رفع مشکلات شهرستان فومن در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: دهیاران پرچمداران و پیش‌قراولان سازندگی در روستاها و توسعه روستایی می‌باشند.


وی با بیان اینکه دهیاران از جایگاه مهمی در مدیریت محلی برخوردار هستند، افزود: جلسات دهیاران هر ماه به صورت متناوب برگزار و سیاست‌های لازم به آنها ابلاغ می‌شود.


فرماندار فومن با بیان اینکه در جلسات فوق مشکلات دهیاران مطرح و پیگیری می‌شود، گفت: در تعداد زیادی از جلسات با دهیاران عمدتا مشکلاتی در رابطه با بنیاد مسکن مطرح می‌شود.


مومنی‌زاده با بیان اینکه با توجه به حساسیت شغلی دهیاران که به عنوان مدیران محلی و روستایی هستند، بحث آموزش یک ضرورت  است، تصریح کرد: بیش از 70 درصد دهیاری‌های فومن فاقد ساختمان هستند.


وی با بیان اینکه تعداد زیادی از دهیاری‌های شهرستان آمادگی لازم جهت تهیه زمین برای احداث ساختمان دهیاری را دارند، خاطرنشان کرد: واحدهای آموزشی که متروکه هستند  و آموزش و پرورش از آن استفاده نمی‌کند،  می تواند برای دهیاری‌ها استفاده شود.


فرماندار فومن با بیان اینکه دهیاران با امکانات محلی محورهای زیادی را زیرسازی و آماده برای آسفالت کرده‌اند، اظهار کرد: از مسئولان استانی انتظار می‌رود برای آسفالت این راه ها همکاری و مساعدت بیشتری داشته باشند.


مومنی‌زاده با اشاره به صدور اسناد روستایی فومن، افزود: 1 هزار و608 پرونده برای صدور اسناد روستایی تشکیل شده اما در طول سال 94 حدود 110 سند صادر شده است که آمار بسیار کمی است و این در حالی است که اسناد روستایی برای برخی از شهرستان‌های استان 80 تا 100درصد صادر شده است.

 


فرماندار فومن با بیان اینکه شش رودخانه بزرگ از شهرستان می‌گذرد و در نقاط زیادی مردم برای تردد نیاز به پل دارند، تصریح کرد: برای احداث برخی از پل‌ها از کمیته برنامه‌ریزی بودجه اختصاص داده شده که به دلیل کمبود اعتبار احداث این پل ها ناتمام مانده است.


مومنی‌زاده با بیان اینکه  پل‌های ناتمام در سطح روستاهای فومن از دیگر معضلات این شهرستان است، گفت:  باید با  تخصیص بودجه برای احداث و تکمیل بخشی از این پل‌ها که درصد پیشرفت بالایی دارند، اقدام لازم صورت گیرد.


وی افزود: شهرستان فومن، یک شهرستان گردشگری است که میلیون‌ها گردشگر و مسافر به این شهرستان مسافرت می‌کنند و با توجه به  گردشگرپذیر بودن شهرستان ، نیاز است که بوستان‌های روستایی جدید در این شهرستان احداث شود.


وی همچنین ادامه داد: نظافت و ساماندهی زباله دراین شهرستان بسیار پر هزینه‌ است ، که در این زمینه هم شایسته است حمایت لازم از عوامل اجرایی بویژه دهیاران در این خصوص صورت گیرد.


فرماندار فومن با اشاره به لزوم افزایش ایستگاه آتش‌نشانی در این شهرستان، افزود: بدلیل گستردگی شهرستان فومن ایجاد یک ایستگاه آتش‌نشانی جدید در این شهرستان ضروری است.


وی تصریح کرد: علیرغم اینکه ماسوله و قلعه رودخان در کشور به عنوان دو قطب گردشگری مطرح است اما نقش اداره کل گردشگری در شهرستان به خوبی احساس نمی‌شود و لازم است با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای موجود در شهرستان ، در خصوص حمایت از صنعت گردشگری و صنایع دستی اقدامات جدی تری صورت بگیرد.


فرماندار فومن با بیان اینکه امکانات موجود در فومن به صورت شهرستانی است اما خدماتی که باید ارائه شود ملی است، خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی این شهرستان فاقد امکانات کافی  برای خدمات رسانی میباشد.


مومنی‌زاده با بیان اینکه در راستای تولید صنایع‌دستی ظرفیت‌های خوبی در شهرستان موجود است، اظهار کرد: در راستای مشاغل خانگی، تولیدات خانگی، حمایت و تشویق سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و... ظرفیت‌های بالایی وجود دارد.


وی با بیان اینکه تکمیل پارکینگ ماسوله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: انتظار می‌رود مسئولان امر در راستای این پروژه نهایت مساعدت را با شهرداری ماسوله  بعمل آورند تا هرچه سریعتر این ارکینگ به بهره برداری برسد و مورد استفاده مسافران قرار گیرد.


فرماندار فومن با  اشاره به استادیوم 5 هزار نفری فومن که با وجود گذشت سال‌ها از شروع این پروژه، کمتر از 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: زمینی در قالب استادیوم 8 هزار نفری به دانشگاه فنی فومن واگذار شده است  نیز تا کنون پیشرفت قابل قبولی نداشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار