مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان:
مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: به منظور پیشگیری از وقوع حریق در اراضی ملی و طبیعی و با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف دستگاه‌های امدادی در مواقع بحرانی، بانک اطلاعاتی آتش‌سوزی در زنجان تهیه می‌شود.
کد خبر: ۲۴۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۱ 15 June 2016
بهمن اسکندری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل کارگروه اطفای حریق از ابتدای اردیبهشت ماه امسال اظهار داشت: این اقدام در راستای برگزاری جلسات با دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای مناطق بحرانی بوده است.

وی ضمن تاکید بر تقویت گشت‌های مراقبتی و افزایش رصد مناطق بحرانی و پرخطر استان زنجان تصریح کرد: در سطح اداره‌کل دو تیم هر روز در مناطق پر خطر و بحرانی اقدام به گشت می‌کنند که علاوه بر آن نیروهای پشتیبان کننده نیز با تمامی تجهزات اطفای حریق در اداره کل مستقر هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به آمادگی گروههای آماده‌باش در سطح استان به صورت تیم بندی عنوان کرد: مکاتبات لازم با جوامع محلی به منظور اطفای حریق در مناطق هدف استان زنجان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه با محوریت یگان حفاظت استان زنجان و استفاده از نیروهای شرکتی قراردادی با آنان منعقد شده است که در حال حاضر اجرایی می‌شود، گفت: این نیروها مسئولیت رصد و اطفای حریق در مسیر جاده زنجان به طارم که بیشترین آتش سوزی در آن خط حادث می‌شود را دارند.

اسکندری با بیان اینکه برای استفاده از امکانات و به روز کردن آن تجهیزات مورد نیاز خودروهایی که دستگاه پتروفایر بر روی آنان نصب شده است به شهرستانها تحویل و آماده فعالیت می‌باشند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این مخازن کوچک و بزرگ انفرادی به منظور حمل آب به مقدار کافی در اختیار نیروها گذاشته شده است.

وی با اشاره به نصب تابلوهای هشداردهنده در مناطق بحرانی و پرخطر گفت: با توجه به فرسودگی تابلوهای هشداردهنده با عقد قرارداد نسبت به روزآوری و نو شدن آنها اقدام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به بررسی‌های انجام گرفته در حوزه آتش‌سوزی با حضور مسئولان حفاظت محیط زیست و مدیریت بحران استان افزود: در صورت تخصیص اعتبار بانک اطلاعاتی در بحث آتش سوزی و چگونگی مقابله با این پدیده و شناسایی نقاط قوت و ضعف موجود دستگاهای عمل کننده با هدف پیشگیری، آمادگی و مقابله در استان زنجان ایجاد می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار