استاندارایلام گفت:
استاندار ایلام گفت: توسعه ورزش همگانی و توجه به بازی‌های بومی محلی نقش مهمی در سلامت جامعه و ایجاد نشاط در میان قشر جوان و نوجوان دارد.
کد خبر: ۲۵۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ 30 June 2016

استاندار ایلام گفت: توسعه ورزش همگانی و توجه به بازی‌های بومی محلی نقش مهمی در سلامت جامعه و ایجاد نشاط در میان قشر جوان و نوجوان دارد.

به گزارش تابناک ایلام،  مهندس «محمدرضا مروارید» در دومین جلسه شورای ورزش همگانی استان ایلام، اظهار کرد: توسعه این ورزش‌ها به عنوان زیربنای سایر رشته‌ها باید مورد توجه متولیان قرار گیرد.

وی افزود: باید همه امکانات را برای توسعه ورزش بکار گیریم چرا که ورزش مخاطب فراوان و هزینه کمی دارد و مهمترین عامل در پیشگیری از برخی آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد است.

بهروز حیدرزاده- مدیر کل ورزش و جوانان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه ورزش استان 83 درصد رشد داشته است، گفت: ادارات استان باید با فراهم کردن امکان استفاده عموم از ظرفیت‌های حوزه ورزش، در جهت توسعه ورزش همگانی همکاری کنند.

حیدرزاده افزود: سال قبل بالاترین کمک‌های مالی به این اداره کل برای توسعه ورزش در استان از سوی راه و شهرسازی، آب روستایی و ثبت احوال بوده است.

وی یادآور شد: در بحث امکانات و تامین خوابگاه آموزش و پرورش و در بخش فضاهای ورزشی و وسایل نقیله نیز همیشه از کمک‌های اداره کار و امور اجتماعی و بهزیستی بهره‌مند شده‌ایم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان به خدمات شهرداری در رشد و شکوفایی ورزش استان نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد یک مسیر کوه روی به سمت هانیوان برای پیاده‌روی‌های خانوادگی، راه‌اندازی پارک بانوان، استفاده از فضاهای ورزشی فنی و حرفه‌ای، استفاده از جاده تندرستی مسیر دانشگاه ایلام و تجهیز بوستان‌ها و پارک‌ها به وسایل ورزش از مهمترین اقدام های شهرداری ایلام برای توسعه ورزش همگانی است.

حیدرزاده همچنین احیای جاده تندرستی در حاشیه پارک بلوط و پیاده‌روی در مجموعه ورزشی الغدیر به علت دسترسی کامل همه خانواده‌ها و تعبیه تجهیرات ورزشی با حضور مربیان کارآمد را جز اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام در سال 95 اعلام کرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار