رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از رو‌نمایی بسته جدید بانکی برای حمایت از تولید خبر داد.
کد خبر: ۲۵۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰ 08 July 2016
به گزارش تابناک مازندران/محمد محمدپور‌عمران به جلسه معاون اول رئیس جمهور با مدیران و نخبگان استان مازندران اشاره کرد و گفت: معاون اول رییس جمهور عنوان کردند مساله اول کشور در سال جاری تولید است و از  بیکاری جوانان، کاهش قدرت خرید مردم و حفظ موقعیت اقتصادی کشور در مقابل رقبای منطقه ای، به عنوان سه چالش اصلی اقتصاد کشور نام بردند. ایشان افزودند برای مقابله با این سه چالش ما باید تولید کشور را به حرکت در آوریم، این مساله اول ماست، مساله سال ۹۵ ما این است و در سال ۹۵ مصمم هستیم تولید کشور و اقتصاد کشور را به حرکت در آوریم.
وی حمایت از بازار داخل کشور از طریق مبارزه با قاچاق، صیانت از بازار داخلی در برابر واردات، توسعه صادرات و حمایت نظام بانکی از تولید را به عنوان مهمترین راه‌کار‌های حمایت از  تولید توصیف نمود.
محمد‌پور عمران با اشاره به برنامه‌های بیان شده توسط معاون رئیس جمهور برای حرکت تولید، اظهار کرد: برای تحقق حرکت تولید،  چهاربرنامه اصلی زیر از سوی جناب آقای جهانگیری مورد تاکید قرار گرفت:
 ۱ـ حمایت از بازار داخل کشور از طریق مبارزه با قاچاق: باید همه همت کنند تا جلوی قاچاق گرفته شود، باید برای موبایل، طلا، نساجی و پوشاک، قطعات خودرو، برنج و سایر کالاها روش های علمی و دقیق جهت جلوگیری از قاچاق انها ارایه و اجرا کنیم.
۲ـاز بازار داخل در مقابل واردات رسمی هم صیانت کنیم. نباید با ژست اقتصاد آزاد، از مدعیان اقتصاد آزاد هم تندتر برویم.در فصل برنج و چای از آنها حمایت کنیم.
۳ـ توسعه صادرات، در این راستا باید نسبت به سال گذشته ده میلیارد دلار بیشتر صادر کنیم.
موضوع مهم حمایت از تولیدات داخلی و کالاهای داخلی است. حمایت از تولید کار اصلی ماست
۴ـ حمایت نظام بانکی از تولید، در این رابطه طرح مهمی تهیه شده که هفته آینده رونمایی می کنیم.
وی همچنین عنوان داشت، با توجه به فرصت بوجود آمده، ناشی از روابط روسیه و ترکیه، متعجبم چرا بخش خصوصی سر و گردن نشکست تا از این فرصت برای صادرات به روسیه استفاده کند.
دکتر محمدپور عمران با اشاره به بازدید معاون اول رئیس جمهور از بندر امیر‌آباد و حضور در همایش اقتصاد مقاومتی مازندران، عنوان کرد: معاون اول رئیس جمهور از پیشرفت توسعه اسکله‌های بندر امیر‌آباد اظهار رضایت کرد و از بندر امیر‌آباد به عنوان محور صادرات به کشور‌های حوزه «سی.آی.اس» و کشور مهم روسیه  ذکر کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران باخاطر‌نشان کرد: صادرات کالا‌های غیر‌نفتی از مازندران در 33 ماه اخیر یک میلیارد و 217 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه، بیش از 30 درصد افزایش داشته است. وی همچنین عنوان داشت در صورت عملی شدن طرح حمایت از صادرات محصولات لبنی که مورد توافق وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی قرار گرفته و از سوی هیات وزیران مورد تصویب قرار گرفته است و همچنین امضای موافقتنامه میان ایران و اتحادیه گمرکی اوراسیا، بیش از یکصد میلیون دلار به صادرات کالاهای غیر نفتی استان در سال جدید در مقایسه با سال گذشته، اضافه شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار