چقدر عجیب است! اپرای عروسکی سعدی در شیراز که زادگاه سعدی می باشد اجرا نمی شود و حالا خبر رسیده که قرار است به زودی زود در تهران به روی صحنه برود! سرپرست گروه تئاتر «آران» از صدور مجوز اجرای اپرای عروسکی «سعدی» خبر داد.
کد خبر: ۲۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 21 April 2015
تابناک فارس می نویسد:
چقدر عجیب است!
اپرای عروسکی سعدی در شیراز که زادگاه سعدی می باشد اجرا نمی شود و حالا خبر رسیده که قرار است به زودی زود در تهران به روی صحنه برود!
اپرای سعدی همان نمایش عروسکی است که قرار بود 1 اردیبهشت به مناسبت روز سعدی در شیراز به روی صحنه برود که با توجه به تهدید عده ای مبنی بر اینکه "در صورت برگزاری این اپرا در شیراز داستان علی مطهری برایتان تکرار خواهد شد"؛کارگردان اپرای سعدی که جان خود و اعضای گروهش را در خطر می دید، عطای اجرا در شیراز را به لقایش بخشید و شد آنچه شد...                                                                                    شیرازی ها قدر سعدی را ندانستند تا اپرایش به تهران رود...
تهدید های صورت گرفته به دلیل حضور سحر محمدی در گروه اپرا بود.از دیدگاه گروه های تهدید کننده سحر محمدی عنصری خطرناک است که ممکن است فرهنگ شهر شیراز را به زوال بکشاند ؛لذا بر خود واجب دانستند که بر علیه ایشان و گروه اپرای سعدی اعلان جنگ دهند!
سحر محمدی در اپرای سعدی نقش خواهر منصور حلاج را بازی می کند.
حال اینجا سؤالی پیش می آید!
اینکه برای اجرای یک کنسرت یا یک اثر هنری یا یک جشنواره یا هر چیز دیگری،اداره ارشاد مجوز می دهد؟ یا یک ارگان و گروه مجهول الهویه که این روزها عادت کرده ایم تحت عنوان "عده ای" از آنان نام ببریم...
و باز هم سؤال اینکه مگر قوانین و مصادیق مجوزها در شیراز و تهران با هم متفاوت است که در آنجا می شود و در اینجا نه!
شاید اداره کشور به سیستم فدرالی تغییر کرده و هر ایالت قوانین خاص خود را دارد و نگارنده ازین موضوع بی خبر است!
به هر حال شیرازی ها قدر سعدی را ندانستند تا اپرایش به تهران رود...
خبر اجرای اپرای سعدی در تهران را از زبان کارگردانش بخوانید.
سرپرست گروه تئاتر «آران» از صدور مجوز اجرای اپرای عروسکی «سعدی» خبر داد.

بهروز غریب‌پور با اعلام این خبر اظهار کرد: بعد از انجام رایزنی‌های لازم در چند روز گذشته مراحل پایانی دریافت مجوز را پشت سر گذاشته‌ایم تا این اپرا روز ششم اردیبهشت ماه روی صحنه بیاید.

به این ترتیب نخستین اپرای عروسکی گروه تئاتر «آران» در دولت یازدهم روی صحنه خواهد رفت تا عمر اجرای اپراهای ملی عروسکی به کارگردانی بهروز غریب‌پور به چهار دولت برسد.

قرار بود اپرای عروسکی «سعدی» اول اردیبهشت ماه هم‌زمان با روز بزرگداشت این شاعر بلند آوازه ایرانی در شیراز رونمایی شود که با مشکلاتی مواجه شد و به دلیل تاخیر ایجاد شده این اتفاق در زمان باقیمانده میسر نیست.

هفتمین اپرای عروسکی گروه تئاتر «آران» روز ششم اردیبهشت ماه در تالار فردوسی بنیاد رودکی روی صحنه خواهد رفت.
برچسب ها: اپرا سعدی ، شیراز
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
وقتی ما شیرازی ها لیاقت سعدیو نداریم همون بهتر که تو تهران برگزار بشه.شیرازیا و فارسیا تا کی میخواین خواب باشین؟تا کی میخواین عقب باشین از قافله؟
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
مشکل از شیرازیا نیست.مشکل از یه عده آدم تندرو هست که به دلایل غیر منطقی و فقط بخاطر حضور یه خانم هنرمند،اجرای اپرا رو لغو کردن.
حیف این شهر که...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
سایت ... چنان به سحرمحمدی تهمت زده بودکه خوانندگان سایت درنظراتشون ... پیشنهادکرده بودند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار