تلاش گسترده ای مجمع نمایندگان استان با اعضای فراکسیون های امید و ولایت برای تصویب نهایی ایجاد منطقه آزاد مهران در صحن علنی مجلس صورت گرفته است.
کد خبر: ۲۶۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 01 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛"سلام امینی " اظهار کرد: پس از تصویب یک فوریت بررسی لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید در کشور هم اکنون این لایحه در نوبت بررسی در کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد و اعضای این کمیسیون یک ماه فرصت دارند تا نظر خود را اعلام کنند.

وی افزود: مجمع نمایندگان استان ایلام تاکنون نشست های متعددی با اعضای کمیسیون اقتصادی برگزار کرده اند تا نظر موافق آنان را جلب کنند، ضمن اینکه با هیات رئیسه، روسای کمیسیون های مختلف و همچنین اعضای فراکسیون های امید و ولایت به منظور تبیین جایگاه مهران جلسه هایی را برگزار و تا حدود زیادی توانسته ایم نظر مثبت آنان را جلب کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با یادآوری اینکه تعداد نمایندگان ذینفع برای تصویب مناطق آزاد جدید 35 نفر است، تاکید کرد: تلاش دامنه داری توسط این نمایندگان در فرصت باقی مانده تا بررسی نهایی در صحن علنی در جریان است تا آن را به تصویب نهایی نمایندگان برسانیم.

امینی اضافه کرد: برای تصویب نهایی این لایحه نیازمند رای موافق حداقل یک دوم نمایندگان هستیم و برای تحقق این خواسته به حق مردم استان ایلام از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 23 تیرماه در نشست علنی خود با بررسی یک فوریت لایحه تقدیمی از سوی دولت یازدهم مبنی بر افزوده شدن هفت منطقه آزاد تجاری و صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی موافقت کردند.

ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران پس از تصویب در هیات دولت در سال قبل علیرغم تصویب مقدماتی آن در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی 2 بار در صحت علنی مجلس نهم مطرح اما با مخالفت نمایندگان مواجهه شد.

بنابر تشخیص دولت و ضروری بودن این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی، با شروع بکار مجلس دهم این لایحه بار دیگر برای تصویب به مجلس ارسال شده است./م
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهزاد
|
Canada
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
درود برشما .کسانی که برای نصویب مناطق ازاد تلاش میکنند به راستی پاسدار خون شهیدان بوده وبه آرای مردم احترام قایلند.وکسانیکه مخالفت میکنند دشمنان مردمان مناطق مرزی اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار