مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل:
مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل گفت: این استان 20 گونه پرنده و جانور آسیب‌پذیر و در معرض خطر دارد که اگر محدودیتی در شکار اعمال نشود زمینه انقراض آنها وجود دارد.
کد خبر: ۲۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴ 25 April 2015

به گزارش فارس، سید رضا موسوی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در یک برنامه میان مدت سعی می‌کند تا مجوز شکار را به حداقل برساند که در استان اردبیل نیز با محدود کردن صدور مجوز‌ها و ممنوعیت شکار تلاشمان بر این است تا شکار را به ظرفیت احیای پرندگان و موجودات در معرض خطر تبدیل کنیم.

وی افزود: در استان اردبیل 17 گونه آسیب‌پذیر و سه گونه در معرض خطر پرندگان و حیوانات را شاهد هستیم که سایت احیا و تکثیر حیواناتی همچون مارال و آهو نیز نمی‌تواند این خلاء را تا حدود زیادی پر کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اعمال محدودیت‌ها در این زمینه را در حمایت از قانون صیانت از وحوش و جانوران و پرندگان یادآور شد و گفت: به هیچ‌وجه قابل قبول نیست که عده‌ای برای تفریح و سرگرمی بخواهند به شکار بپردازند در حالی که ما گونه‌های نادری را در استان داریم که نباید به خاطر شکار بی‌رویه نسل آنها همچون سار و کبک از بین برود.

موسوی با اعلام ممنوعیت صدور مجوز برای شکارچیان غیر‌بومی تصریح کرد:‌ در نیمه اول سال به صورت کلی صدور هرگونه مجوز شکار ممنوع است و اگر بخواهیم مجوزی محدود نیز صادر کنیم این کار را در نیمه دوم سال انجام خواهیم داد.

این مسئول یادآور شد: باید تلاشمان را انجام دهیم تا آسیب‌های ناشی از این امر و فعالیت‌های مربوط به این حوزه برطرف شود.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار