مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین از حضور و مشارکت ۲۵ هزار و ۱۰۱ حامی از یک هزار و ۷۹۸ یتیم در قالب طرح اکرام ایتام خبرداد.
کد خبر: ۲۷۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 15 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، هدایت صفری در گفتگو با خبرنگار مهر طرح اکرام ایتام را یکی از طرح های موفق این نهاد دانست و بیان کرد: یکی از برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) بسترسازی برای توسعه و بسط فرهنگ انفاق و زکات در جامعه است.

وی ادامه داد: در واقع ما تلاش می کنیم تا فضایی را فراهم کنیم که سبقت در خیرات در جامعه فراگیر شد و دل ها برای یکدیگر بتپد از این رو طرح های مختلفی را برای خدمت به محرومان و نیازمندان تدارک دیده ایم که طرح اکرام ایتام یکی از برنامه های موفق اجرا شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین در تشریح اقدامات انجام شده، اعلام کرد: براساس آمارهای منتج از سه ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۷۹۸ یتیم تحت حمایت این نهاد در استان قزوین است که از این تعداد ۳۳ نفر فاقد هر دو والدین و ۲۵ نفر دارای بیمار صعب العلاج هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵ هزار و ۱۰۱ حامی در قالب طرح اکرام ایتام از این ایتام حمایت مادی و معنوی دارند که طی مدت فوق ۱۲ میلیارد و ۵۰۹ میلیون و ۳۶۳ هزار ریال مساعدت این حامیان را داشته ایم.

صفری گفت: مجموع کمک های مردمی و حامیان در قالب طرح اکرام ایتام طی سال ۹۴ در مجموع ۶۸ میلیارد و ۷۴۲ میلیون و ۵۶۳ هزار ریال بوده که از این میزان ۱۲ میلیارد و ۵۵۸ میلیون ریال کمک های غیرنقدی به صورت کالا بوده است.

وی سرانه کمک های حامیان به ایتام را بالاتر از میانگین کشوری دانست و عنوان کرد: طی سال ۹۴ در مجموع دو هزار و ۳۱۱ حامی به حامیان امداد افزوده شده اند که میانگین سرانه هر یتیم از محل کمک حامیان سه میلیون و ۵۵ هزار و ۲۲۵ ریال و سرانه کمک هر حامی ۲۳۸ هزار ریال است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین تأکید کرد: در حال حاضر هیچ یکی از ایتام تحت حمایت این نهاد در استان بدون حامی نیستند ولی با افزایش حامیان می توانیم حجم کمک ها را افزایش دهیم تا شاهد ارتقای خدمتگذاری به مددجویان باشیم.

وی یادآورشد: آنچه در کمک خیران و نیکوکاران استان شاهد هستیم اگرچه در نگاه آماری میانگین کمک های انجام شده بیش از  سایر استان ها است ولی ما به دنبال ارتقای وضعیت فعلی هستیم چراکه نیکوکاری به رقم و عدد خاصی نیست از این رو اقشار مختلف در حد توان خویش می توانند در عرصه انفاق و نیکوکاری مشارکت کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار