کد خبر: ۲۸۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 22 August 2016


معاون سیاسی انتظامی فرمانداری فردیس گفت: به منظور معرفی و فرهنگ سازی پوشش ایرانی اسلامی همزمان با دهه ولایت نمایشگاه عفاف وحجاب در پارک تندرستی فردیس برگزار می شود.

به گزارش ایرنا،محمدرضا فلاح نژاد روز دوشنبه در نشست برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب فردیس که درسالن اجتماعات فرمانداری فردیس برگزار شد، افزود: این نمایشگاه با حضور واحدهای صنفی عرضه محصولات عفاف و حجاب

به زودی برپا می شود.

وی اظهار کرد: این واحدها می توانند محصولات و پوشش اسلامی را به مردم معرفی کنند.

وی افزود: کسانی می توانند در برپایی نمایشگاه عفاف وحجاب شرکت کنند که شناسنامه کار داشته باشند و این نمایشگاه می تواند علاوه بر ارائه چادر، مانتو و روسری ایرانی اسلامی غرفه هایی را در قالب پوستر و مقاله اختصاص دهد.

فلاح نژاد گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه ترویج فرهنگ عفاف وحجاب درجامعه ، پیشگیری و جلوگیری از آسیب های اجتماعی وآشنایی کودکان و نوجوانان با مقوله عفاف و حجاب است.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری فردیس گفت: پوشش مناسب موضوعی است که نه تنها زنان بلکه شامل مردان نیز می شود.

فلاح نژاد افزود: اداره فرهنگ وارشاد اسلامی فردیس می تواند با تشکیل کمیته تبلیغ فضای مجازی در بخش های مختلف اعم از حجاب و عفاف و کالاهای قاچاق اقدام کند.

وی یادآور شد: برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در شهرستان فردیس باید تداوم داشته باشد وگرنه تاثیرگذار نیست.

فلاح نژاد گفت: مسئول کمیته پشتیبانی و مالی برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب با اتاق اصناف و اعضای آن متشکل از معاون خدمات شهری شهرداری کرج و شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس و مسئول کمیته فرهنگی و تبلیغاتی با اداره فرهنگ وارشاد اسلامی فردیس و اعضای آن سپاه،انتظامی،ورزش وجوانان،آموزش وپرورش،اداره تبلیغات شهرستان فردیس و معاون فرهنگی شهرداری کرج است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس نیز گفت: کارگروه مد و پوشش ایرانی اسلامی در اداره ارشاد فردیس فعال شده است.

جان محمد خوب پور افزود: مبنای اصلی برپایی نمایشگاه عفاف وحجاب محتوائی است و برگزاری این نمایشگاه صرفا لباس و مد نیست بلکه معرفی الگوی و پوشش ایرانی اسلامی است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه علاوه بر ارائه پوشاک توسط تولید کنندگان داخلی محصولات پوشش اسلامی در بخش عفاف و حجاب ارائه می شود.

وی در خصوص تشکیل اتاق فکر گفت: جامعه هدف ما مردم هستند و اتاق فکر با حضور کارشناسان در اداره ارشاد فردیس تشکیل شده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان فردیس نیز در این نشست گفت: برگزاری نمایشگاه در شهرستان فردیس دارای ضوابطی است که باید رعایت شود و اتاق اصناف با همکاری اداره صنعت معدن تجارت فردیس برای برپایی نمایشگاه عفاف وحجاب برنامه ریزی هایی دارد.

محمد مهرور افزود: اگر نمایشگاه تخصصی با موضوع عفاف و حجاب در فردیس ایجاد شود نباید عرضه مستقیم کالا در آن باشد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان فردیس نیز گفت: ما در شهرستان فردیس پتانسیل برگزاری نمایشگاه تخصصی و الگوهای ایرانی اسلامی را نداریم.

اسماعیل معمارپور افزود: اگر با پنج واحد صنفی عرضه محصولات ایرانی اسلامی می توان نمایشگاه عفاف و حجاب را برگزار کرد و در کنار این نمایشگاه فروش محصولات باشد اتحادیه پوشاک نمی پذیرد.

وی ادامه داد: سال گذشته نمایشگاهی برگزار شد که اصناف به استانداری البرز رفته و مشکلاتی را به وجود آوردند.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و فروش عرضه محصولات لطمه ای به کسبه ها وارد می کند.

معمارپور گفت: اگر بتوانیم تسهیلات بانکی با بهره کم در اختیار واحدهای صنفی قرار بدهیم تا بتوانند خدمات مناسبی را در زمینه عفاف و حجاب به مردم ارائه بدهند.

شهرستان فردیس با حدود 600 هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار