استاندار فارس اعتقاد دارد كه اقدامات انجام شده توسط دولت تدبير و اميد طي سه‌سال گذشته و در بخش گازرساني در اين استان بي‌سابقه و معادل اقدامات انجام شده طي 50 سال گذشته بوده است.
کد خبر: ۲۸۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ 24 August 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:سيد محمدعلي افشاني در دومين روز از هفته دولت و در مراسم آغاز عمليات گازرساني به روستاهاي بخش بيضا و بهره‌برداري از پروژه‌هاي عمراني شهرستان سپيدان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، اين هفته را متعلق به مردم دانست و تاكيد كرد كه اگر خدمات دولت رضايتمندي و خرسندي مردم را به‌دنبال داشته باشد، براي مسئولان كافي است.

استاندار فارس با اشاره به نقش تاثيرگذار روستائیان در استقلال کشور و به واسطه تولید محصولات اساسی و مورد نیاز جامعه، گفت: روستائیان همواره تولید کننده اقلام مصرفی دیگر اقشار جامعه بوده‌ و نه‌تنها باري بر دوش دولت و كشور نشده‌اند بلكه بارها را از دوش دولت برداشته‌اند.

وي با تصريح اينكه همه مسئولان و دستگاه‌هاي دولتي موظف به ارائه بهترين خدمات به روستائيان هستند، لزوم توجه به اشتغال روستائيان را متذكر شد و ادامه داد: اگر تمام خدمات زیربنایی را در روستاها ایجاد کنیم اما از اشتغال غافل شویم، این خدمات نمی‌تواند روستائیان را تشویق به ماندن در روستاها کند و آنها به امید یافتن شغل روستاهای خود را ترک کرده و به شهرها مهاجرت مي‌كنند.

استاندار فارس اعتقاد دارد با ارائه خدمات مناسب و اقدامات عمراني و بسترسازي اشتغال روستائيان، بايد از مهاجرت آنان ممانعت كرد، گفت: نبايد اجازه دهيم روستائيان سربلند و عزت‌مند، مجبور به مهاجرت و حاشيه‌نشيني در شهرها شوند.

افشانی گفت: امروز اگر شهرها در مقایسه با روستاها از امکانات بیشتری برخوردارند در مقابل روستاها نیز آب و هوای بسیار مطلوبی دارند و دسترسی به امکانات موجود در شهرها نیز با توجه به توسعه و گسترش شبکه‌های حمل و نقل و ارتباطی به راحتی ممکن است.

استاندار فارس همچنين گفت: در جهت انتقال امکانات و خدمات به روستاها و بر اساس قول وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا پایان امسال بیش 800 روستا در فارس از اینترنت پرسرعت برخوردار خواهد شد.

او گفت: برخی بدون توجه و آگاهی نسبت به مزایا و ظرفیت‌های شبکه اینترنت که می‌توان از آن به عنوان یک دانشگاه در خانه بهره برد، به اينترنت و فضاي مجازي نگاه منفی دارند. حال آنكه بسیاری از مسائل علمی و حتی دینی و قرآنی را می‌توان با استفاده از اين زيرساخت جست‌وجو كرد و فراگرفت و آموزش داد.

وی گفت: امروز زمان زیادی از راه‌اندازی دانشگاه مجازی در دنیا گذشته و رابطه استاد و دانشجو مجازی شده است و اگر در استفاده از این امکانات کوتاهی و تعلل کنیم، فاصله ما با دنیا روز به روز بیشتر خواهد شد.

استاندار فارس افزود: باید تلاش کنیم که روستائیان با استفاده از این خدمات و امکانات، محصولات خود را به طور مستقیم به بازار مصرف عرضه کنند تا سود آن به جای اینکه به جیب واسطه ها برود به خودشان برسد.

وی، با اشاره به عبور پروژه آزادراه شیراز – اصفهان از بخش بیضا شهرستان سپیدان گفت: تا پایان امسال با توجه به اعتبار در نظر گرفته شده و حمایت صورت گرفته شاهد پیشرفت فیزیکی این پروژه معادل پنج سال گذشته خواهیم بود و با بهره برداری از این آزاد راه دسترسی مردم منطقه به مرکز استان نیز آسان تر خواهد شد.

استاندار فارس گفت: علاوه بر این، مراکز خدماتی بسیاری نیز که در مجاورت این آزادراه ایجاد می شود، زمینه اشتغال بسیاری را نیز فراهم خواهد کرد.

به گزارش اسينا و در دومین روز از هفته دولت، 17 روستای بخش بیضا شهرستان سپیدان با اعتباری بالغ بر 69 میلیارد ریال از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

همچنین در اين روز بهره‌برداري از سالن ورزشی دالین که با اعتباری افزون بر هفت میلیارد و 500 میلیون ریال احداث و تكميل شده است، آغاز شد.

گلخانه تولید گل رُزدر بخش بیضا و با سرمایه گذاری30 میلیارد ریالي بخش خصوصي از ديگر طرح‌هايي بود كه در سفر استاندار به شهرستان سپيدان و در دومين روز از هفته دولت، بهره‌برداري از آن آغاز شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار