مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با بیان اینکه مهارت های زندگی مجموعه ای از تواناییهایی است، گفت: هدف از آموزش مهارت زندگی افزایش توانمند سازی، خودآگاهی، ارتباط موثر(سازگاری با محیط )، روابط بین فردی، قدرت تصمیم گیری، قدرت حل مساله، تفکر خلاق، تفکر انتقادی و توانایی مقابله با استرس و خشم برای نوجوانان وجوانان است.
کد خبر: ۲۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸ 27 April 2015
به گزارش ایرنا،علیرضا کمرئی درمراسم اختتامیه چهارمین جشنواره استانی دانش آموزی نوجوان سالم در فرهنگسرای ولا شهر ری اظهارداشت: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره آموزش و انتقال تجربه و دانش نیست بلکه هدف تبیین سیاست گذاری ها و اهداف مرتبط با مسایل تربیتی نوجوانان است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان از قدرت یادگیری بسیار بالایی برخوردارند، افزود: در یک مدرسه خوب علاوه بر اهداف آموزشی و تربیتی باید بر روی کسب مهارت های زندگی دانش آموزان به منظور ایمن سازی آنان در برابر سیل تهاجمات فرهنگی خارجی اهمیت داده شود.

کمرئی نقش خانواده را به عنوان اولین کانون تاثیرگذار درشکل گیری شخصیت فرزندان مهم دانست و تصریح کرد: خانواده و سایر نهادهای اجتماعی که با نوجوانان و جوانان در ارتباط هستند در فراهم آوردن زمینه کسب مهارتهای زندگی برای دانش آموزان می توانند بطور غیر رسمی نقشی موثر را ایفا کنند.

وی افزود: والدین و خانواده ها و اولیا و مربیان و کلیه کسانیکه با نوجوانان وجوانان در ارتباط هستند باید در مقابل خطراتی که دانش آموزان را تهدید می کند بسیار هوشمندانه عمل کنند و با کسب آگاهیهای لازم، یک رفتار مناسب در این زمینه در پیش بگیرند تا دچار تعارض نشوند.

مدیر کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران اظهار داشت: همچنین قبل از توانمند سازی دانش آموزان باید محیط رسمی آموزش وپرورش را به این موضوع متوجه سازیم تا پیچیدگی های رفتاری را در سنین نوجوانی به خوبی دریابند و برای تحقق این امر لازم است یک بازنگری در روش ها ایجاد شود تا همچنان دانش آموزان سالم تربیت شوند که در مقابله با آسیب های اجتماعی قادر به محافظت از خود باشند.

همچنین در این مراسم ضمن تجلیل از 30 دانش آموز برتر جشنواره نمایشگاهی از آثار دانش آموزان با موضوعات مضرات استفاده از دخانیات به نمایش گذاشته شد. 

این مراسم با حضورمدیرکل دفتر مراقبت در برابر با آسیب های اجتماعی وزارت آموزش وپرورش، معاونین پرورشی و تربیت بدنی، روسای مناطق اداره کل آموزش و پرورش و بیش از یک هزار نفر دانش آموز به همراه اولیا در فرهنگسرا ولا شهرری برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار