کد خبر: ۲۹۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 14 September 2016


مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی البرز گفت : دوره آموزشی طرح ملی استقرار مداخلات پیشگیری از مصرف مواد مخدر درجامعه کاروتولید کاج دراین استان آغازشد.

به گزارش ایرنا از اداره کل تعاون ، کارورفاه اجتماعی استان البرز، حسین فلاح نژاد روز چهارشنبه افزود: این برنامه به پیشنهاد وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی و با تصویب ستاد مبارزه با مواد مخدر ونیز به همت مدیریت امور اجتماعی این اداره کل اجرایی شده است .

وی اضافه کرد : این برنامه به منظور اجرای برنامه پیشگیرانه از سو مصرف مواد مخدر در واحدهای تولیدی و با هدف اینکه در 5 سال اینده شیوع اعتیاد در جامعه کاروتولید به میزان 25 درصد کاهش یابد اجرا شد.

وی از مزایای این طرح در خصوص پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار وتولید نام برده و گفت : این طرح به جهت افزایش بهره وری نیروی کار ، کمک به افزایش مهارت و دانش عمومی کارگران در خصوص سو مصرف مواد ،جلوگیری از ایجاد درگیری وبرخوردهای مخرب با افزایش مهارتهای مدیریت هیجان ،جلوگیری از افزایش و کنترل حوادث ناشی از کار ،تقویت روحیه همدلی ونیز جلوگیری از هدرفت منابع در استان البرز درحال اجرااست .

فلاح نژاد با اشاره به ضرورت توجه به رویکرد پیشگیری از اعتیاد در محیطهای کاروتولید افزود : سو مصرف مواد مخدر درمحیطهای کاری هزینه های جبران ناپذیری مانند خسارات حوادث کار ،افزایش حق بیمه غرامت کارگران ، پایین آمدن سرعت وکیفیت کار ،افزایش غیبتهای ناشی از بیماری وسرقت وآسیب را در پی خواهد داشت که لزوم اجرای برنامه های آموزشی وپیشگیرانه را در فضای کاروتولید را می طلبد.

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز خاطر نشان کرد : در اجرای این طرح کارگاه های با بیش از 50 تا 500 کارگردراستان تحت پوشش قرار گرفته اند و امید است با اجرای طرح های مداخله ای و مهارتی وضعیت اعتیاد در محیط های کاری کنترل تا حد زیادی کنترل شود.

وی در خصوص نهادهای ذیربط در اجرای طرح کاج ابراز داشت : این طرح با همکاری معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی ، مشاوره فنی موسسه ملی تحقیقات سلامت کشور ونظارت اداره کل پیشگیری از مصرف مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اجرایی شده و دراستان البرز نیز این طرح به همت مدیریت امور اجتماعی اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان ،همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر ،دانشگاه علوم پزشکی البرز واداره کل بهزیستی استان البرز برگزار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار