کد خبر: ۲۹۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲ 22 February 2017
به گزارش تابناک یزد، کارشناس مرکز اطلاع‌رسانی غذا، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: خطر ابتلا به عفونت‌ها با استفاده از لوازم آرایشی غیراستاندارد افزایش می‌یابد.

«فرناز جزءدائمی» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که امروزه به‌علت افزایش استفاده از اقلام آرایشی‌، گفت: استاندارد نبودن این لوازم آرایشی، امکان انتقال عوامل بیماری‌زا و ابتلا به انواع عفونت‌ها را افزایش می‌دهد و این مهم یکی از مسایل بهداشتی مورد توجه جامعه است.

وی با اشاره به این‌که تماس مستقیم با وسایل آرایشی غیراستاندارد و آلوده به باکتری ممکن است معضلات جبران‌ناپذیری برای مصرف‌کننده به همراه داشته باشد، ادامه داد: این مسأله به‌ویژه در مورد لوازم آرایشی که در اطراف چشم استفاده می‌شود اهمیت مضاعفی دارد، چون موجب عفونت‌های باکتریایی چشم می‌شود.

جزء‌دائمی خاطرنشان کرد: بر اساس برخی گزارش‌ها و آمارها، گاهی لوازم آرایشی در زمان تولید و بسته‌بندی به انواع آلودگی دچار می‌شود و سپس به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

کارشناس مرکز اطلاع‌رسانی غذا، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با اشاره به این موضوع که با توجه به استفاده مکرر از لوازم آرایشی باید تمهیداتی در جهت جلوگیری از رشد باکتری‌های آلوده‌کننده در حین مصرف این لوازم به‌کار رود، ادامه داد: برای این منظور از مواد نگه‌دارنده برای جلوگیری از رشد عوامل آلوده‌کننده در این لوازم استفاده می‌شود که به‌طور معمول این مواد شامل پارابن، ایمادازولیدنیل یا اوره است.

کارشناس مرکز اطلاع‌رسانی غذا، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به این‌که اگر مواد نگه‌دارنده نامناسب باشند، ترکیبات آلی و غیرآلی در لوازم آرایشی داخل چشم می‌توانند به‌عنوان یک ماده غذایی برای رشد بعضی از باکتری‌ها شرایط مناسبی را فراهم کند، افزود: در صورت بی‌توجهی مصرف‌کننده نسبت به نگه‌داری این لوازم، ممکن است بر اثر ورود باکتری، آلودگی در آن‌ها ایجاد شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس لازم است در هر محصول، نوع و چگونگی آلودگی‌های شایع و راهکار مناسب برای حذف آلودگی و حفظ سلامت آن برای مصرف‌کننده تبیین شود.

جزء‌دائمی با اشاره به این‌که درب لوزام آرایشی باید به‌طور کامل بسته شود و دور از آفتاب و گرما نگهداری شود، یادآور شد: نور موجب تجزیه مواد نگه‌دارنده موجود و کاهش اثر آن‌ها می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار