رئیس اداره نظارت بر حیات وحش آذربایجان غربی گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی استفاده از هرگونه روشی برای معدوم سازی حیوانات مزاحم مانند سگ های ولگرد ممنوع بوده و پیگرد قضایی دارد.
کد خبر: ۲۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵ 30 April 2015

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا امید یوسفی با بیان اینکه هیچ گونه گزارشی مبنی بر استفاده از اسید برای معدوم سازی حیوانات ناقل بیماری مانند سگ های ولگرد در آذربایجان غربی گزارش نشده به اروم نیوز گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی به تمام فرمانداران و شهرداران شهرستانهای استان استفاده از هرنوع روشی برای معدوم سازی حیوانات ناقل بیماری مانند استفاده از اسلحه گرم، اسید و سموم کاملاً ممنوع است.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش آذربایجان غربی افزود: در سال 94 موضوع کنترل جمعیت حیوانات مزاحم مانند سگ های ولگرد از سوی اداره حفاظت محیط زیست با حساسیت پیگیری می شود که خوشبختانه تا ابتدای سال تا کنون گزارشی در رابطه با استفاده از اسید، سم و اسلحه های گرم برای معدوم سازی حیوانات به اداره محیط زیست ارسال نشده است.

یوسفی با اشاره به برخورد قضایی اداره حفاظت محیط زیست با روش های غیر معمول برای کنترل جمعیت حیوانات مزاحم گفت: براساس ابلاغیه ای که برای شهرداری ها و فرمانداری های استان ارسال شده دستورالعمل کنترل حیوانات مزاحم به روشنی مشخص شده لذا هرگونه تخلف در این رابطه قابل قبول نیست و با تخلف کنندگان برخورد قضایی می شود.

وی با تشریح دستورالعمل کنترل جمعیت حیوانات مزاحم مانند سگ های ولگرد گفت: براساس دستورالعمل همه شهرستانها بایستی با استفاده از ماده بیهوشی سگهای ولگرد را جمع آوری و به مکانی که لازم است دارای بخش هایی مانند واکسیناسیبون، فضای فیزیکی مناسب و پزشک حیوانات باشد انتقال داده و نسبت به عقیم سازی آنان اقدام کنند.

یوسفی تصریح کرد: مکان نگهداری و عقیم سازی حیوانات اهلی در بعضی از شهرستانهای آذربایجان غربی ایجاد شده و امیدواریم سایر شهرستانها نیز در اسرع وقت با فراهم ساختن امکانات لازم مکان مورد نظر را فراهم کنند.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش آذربایجان غربی تخلفات مربوط به حوزه حیوانات ناقل بیماری را عمدتاً مربوط به سالهای قبل دانست و گفت: سال گذشته گزارشاتی از ساچمه زنی واستفاده از اسلحه گرم برای حیوانات وجود داشت اما امسال با حساسیت ها و نظارت های دقیقی که اعمال می شود موارد تخلف تقریباً به صفر رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار