مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان البرز عنوان کرد
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان البرز گفت: متاسفانه کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی بزرگ البرز مالیات خود را در تهران پرداخت می‌کنند.
کد خبر: ۳۰۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 04 October 2016
ابوالفضل فلاح بعد از ظهر امروز در بخشی از هفدهمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که به ریاست استاندار برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: مالیات ناخالص داخلی در کشور در مجموع هفت درصد اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهد که این رقم در استان البرز حدود سه درصد است.

وی افزود: دولت برنامه‌هایی را در دستور کار دارد تا سهم مالیات ناخالص داخلی در اقتصاد را به حدود 10 الی 14 درصد افزایش دهد و ما در استان البرز نیز باید این سهم را به حدود پنج درصد افزایش دهیم.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان البرز تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه درآمدهای ناشی از دریافت مالیات در استان البرز داریم، این است که مودیان بزرگ که همان کارخانه‌ها و صنایع بزرگ استان هستند، مالیات خود را در تهران پرداخت می‌کنند.

فلاح با اشاره به تلاش‌هایی که سوی مدیریت ارشد استان البرز برای بازگرداندن این مالیات‌ها به البرز انجام شده است، گفت: منتظر پاسخ نامه‌نگاری‌های استاندار با معاون رئیس جمهور و وزرای دولت هستیم تا این مهم به نتیجه مطلوب برسد.

وی با انتقاد از برخی از واحدهای صنفی و تولیدی و کشاورزی به دلیل فرار از مالیات گفت: این معضل با اجرای طرح جامع مالیاتی در کشور برطرف می‌شود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح شناسایی واحدهای تولیدی و صنعتی زیرزمینی اشاره کرد و افزود: این واحدها بدون پرداخت مالیات کار خود را انجام می‌دهند که مشکلات بزرگی برای استان و اقتصاد کشور ایجاد کرده‌اند.

فلاح اظهار داشت: ستادی در استان البرز راه‌اندازی شده که هدف آن شناسایی واحدهای صنفی و تولیدی زیرزمینی است و امیدواریم برای به نتیجه رسیدن طرح فوق، همه دستگاه‌ها و نهادها مشارکت لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: باید فرهنگ پرداخت به موقع و صحیح مالیات در جامعه نهادینه شود و با کار فرهنگی مردم به این باور برسند که پرداخت مالیات یکی از راه‌های اصلی توسعه کشور و سود بردن همه مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار